Informacja o ogłoszeniu wyników konkursu MALUCH+ 2020

(Moduł 2) oraz MALUCH+ 2020 Moduł 4

(dotyczące funkcjonowania miejsc)

W dniu 28.02.2020 r. Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosił wyniki Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Maluch+” 2020 w module 2 oraz Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Maluch+” 2020 – Moduł 4.

W przypadku modułów 2 i 4, które zostały skierowane do jst oraz podmiotów niepublicznych przeznaczonych na funkcjonowanie miejsc, podmioty nie zgłaszały zapotrzebowania na środki finansowe, gdyż kwota dofinansowania miała zostać określona na etapie rozstrzygnięcia konkursu, a jedynie przekazywały informacje o liczbie miejsc w instytucjach i okresie w jakim będą funkcjonowały, jak również miesięcznym koszcie funkcjonowania miejsca. W ramach modułów dotyczących funkcjonowania podmioty z terenu całego kraju zgłosiły potrzebę dofinansowania:

  1. moduł 2 (dla jednostek samorządu terytorialnego) – 25 358 miejsc dla dzieci z wyłączeniem dzieci niepełnosprawnych oraz 369 miejsc dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki,
  2. moduł 4 (dla podmiotów innych niż jednostki samorządu terytorialnego) – 63 791 miejsc dla dzieci z wyłączeniem dzieci niepełnosprawnych oraz 466 miejsc dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki.

Jakie środki przeznaczono na poszczególne moduły?

Na dofinansowanie do funkcjonowania miejsc w ramach Programu MALUCH+” 2020 przeznacza się w skali kraju 142 093 910 zł, z tego na:

  1. moduł 2 (dla jednostek samorządu terytorialnego) – 42 407 465,00 zł,
  2. moduł 4 (dla podmiotów innych niż jednostki samorządu terytorialnego) – 99 686 445,00 zł.

W województwie podkarpackim przeznacza się na moduł 2 na funkcjonowanie 2 189 miejsc oraz 36 miejsc dla dzieci niepełnosprawnych kwotę 3 527 820 zł ze środków rezerwy celowej, natomiast na moduł 4  na funkcjonowanie 2 829 miejsc, w tym 2 dla dzieci niepełnosprawnych, środki w wysokości 4 311 615 łącznie, ze środków rezerwy celowej oraz Funduszu Pracy.

Kwota dofinansowania na jedno miejsce miesięcznie zarówno w podmiotach prowadzonych przez jst, jak i jednostkach niepublicznych wyniesie 135 zł, przy czym na pokrycie uzasadnionych, zwiększonych kosztów funkcjonowania miejsc dla dzieci wymagających szczególnej opieki, przeznacza się dodatkowo 500 zł miesięcznie na jedno miejsce.

Szczegółowe wyniki, wraz ze źródłem finansowania, publikowane są poniżej. Zgodnie z punktem 6.1.1.Programu, beneficjent, którego oferta została umieszczona na liście ofert zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania, zobowiązany jest – w terminie 7 dni roboczych od dnia ogłoszenia wyników przez Ministra –  dostarczyć do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego oświadczenie o przyjęciu dotacji lub środków Funduszu Pracy. Nieprzekraczalny termin na dostarczenie oświadczenia (liczy się data wpływu do tut. Urzędu) upływa zatem 10.03.2020 r.  Niedostarczenie dokumentu do tej daty jest równoznaczne z rezygnacją z dalszego udziału w konkursie. Podmioty, które podejmą jednak ewentualną decyzję o rezygnacji, są proszone o dostarczenie co najmniej drogą mailową (na adres s@rzeszow.uw.gov.pl oraz abozek@rzeszow.uw.gov.pl) lub poprzez system EPUAP informacji o rezygnacji.

Wzory oświadczenia o przyjęciu dotacji stanowią:

  • dla modułu 2, który w województwie podkarpackim finansowany będzie w całości ze środków rezerwy celowej budżetu państwa – załącznik nr 15 do Programu (należy wypełnić wyłącznie ten załącznik, oświadczenia wypełnione na załączniku 16 nie będą uwzględniane;
  • dla modułu 4, odpowiednio załączniki 4 lub 5 do Programu MALUCH+ Moduł 4. Beneficjenci proszeni są o wnikliwe zapoznanie się z listą wyników i wypełnienie dla każdej złożonej oferty tylko jednego druku oświadczenia, adekwatnego do przyznanego dofinansowania ze środków rezerwy celowej (oświadczenie o przyjęciu dotacji – zał. 4) lub Funduszu Pracy (oświadczenie o przyjęciu środków z Funduszu Pracy – zał. 5). Jedno oświadczenie przedkłada się niezależnie od liczby instytucji, które obejmuje oferta, w związku z czym beneficjent może przedłożyć więcej niż jedno oświadczenie wyłącznie wtedy, gdy wcześniej złożył więcej niż jedną ofertę (prowadzone przez niego placówki położone są w więcej niż jednej gminie).

Wypełniając oświadczenie, należy zwrócić uwagę na:

  • nazwa beneficjenta – ma być zgodna z nazwą z oferty – pełna nazwa gminy wraz z adresem, lub nazwa prowadzonej działalności gospodarczej zgodna z brzmieniem wpisu do CEiDG, nazwa spółki cywilnej zgodna z umową, lub nazwa firmy, fundacji, stowarzyszenia – zgodna z brzmieniem wpisu do KRS – wraz z adresem;
  • w przypadku jednostek samorządu terytorialnego – wypełniając dział, rozdział i paragraf klasyfikacji budżetowej, należy zwrócić uwagę na listę dopuszczalnych wartości, wskazaną na dole druku – oświadczenia wypełnione wg. klasyfikacji wydatków beneficjenta nie będą akceptowane;
  • nazwa instytucji – nazwa żłobka, klubu dziecięcego lub dziennego opiekuna zgodna z brzmieniem wpisu do właściwego rejestru – jeśli w ramach oferty była zgłoszona więcej niż jedna placówka, można dodawać kolejne wiersze w druku;
  • podpis i pieczęć
    • w przypadku jst podpisuje prezydent/burmistrz/wójt lub osoba upoważniona (jeśli upoważnienie dołączone na etapie oferty uwzględniało prawo do podpisywania dokumentu, natomiast jeśli wystawiono nowe upoważnienie – kopię dokumentu należy dołączyć do oświadczenia) oraz konieczna jest kontrasygnata skarbnika jednostki;
    • w przypadku modułu 4 – wymagane są podpisy osób prowadzących działalność (działalność gospodarcza – właściciel lub osoba /-y upoważniona /-e do reprezentacji podmiotu – jednoosobowo lub w przypadku spółki cywilnej – zgodnie z brzmieniem umowy spółki; w przypadku podmiotów posiadających wpis do KRS – osoby wskazane jako uprawnione do reprezentacji w sposób zgodny z treścią wpisu).

W wypadku braku pieczęci jednostki lub osoby podpisującej, stosowne informacje należy wpisać ręcznie.

Pliki do pobrania: