Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Gdzie można uzyskać paszport

Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego można złożyć w dowolnym punkcie paszportowym na terenie kraju, bez względu na miejsce zameldowania.

Każdy kto złożył wniosek o wydanie paszportu może zostać powiadomiony SMS-em lub
e-mailem o gotowości swojego paszportu do odbioru. Usługa jest bezpłatna. Żeby z niej skorzystać przy złożeniu wniosku o paszport należy podać do rejestru danych kontaktowych – RDK swój numer telefonu lub adres e-mail. Zainteresowany otrzyma informację o możliwości odbioru paszportu  niezwłocznie, po przyjęciu paszportu przez urzędnika.

Informację, czy paszport jest gotowy do odbioru można również uzyskać w serwisie internetowym obywatel.gov.pl pod nazwą „Sprawdź, czy Twój paszport jest gotowy”. W tym celu musimy przygotować potwierdzenie złożenia wniosku o paszport, na którym znajduje się nr wniosku. Usługa jest bezpłatna, a odpowiedź otrzymamy natychmiast po wpisaniu numeru wniosku.

 

Uwaga!

W Oddziale Paszportów w Rzeszowie, Krośnie, Przemyślu i Tarnobrzegu w celu usprawnienia obsługi klientów wprowadzony został system kolejkowy. Aby złożyć wniosek paszportowy lub odebrać gotowy paszport należy pobrać bilet z numerem z biletomatu.

System kolejkowy na bieżąco monitoruje ilość pobranych numerów i ogranicza ich wydawanie stosownie do czasu trwania przyjęcia wniosku lub odbioru paszportu oraz ilości oczekujących klientów, tym samym może zaprzestać ich wydawania przed końcem pracy Urzędu.

Pobranie jednego biletu z numerem upoważnia do załatwienia jednej sprawy. W przypadku składania wniosku o wydanie paszportu, lub odbioru dokumentu, przez np. 4-osobową rodzinę, z biletomatu należy pobrać 4 numerki.

Każdy pobrany numer z systemu kolejkowego wzywany jest tylko jeden raz. Jeżeli wywołany klient nie podejdzie do odpowiedniego stanowiska, pobrany przez niego numer zostanie zamknięty. Należy wówczas pobrać nowy bilet z systemu kolejkowego.

Na obszarze województwa podkarpackiego wnioski paszportowe można składać w jednym z niżej wskazanych punktów:

 

RZESZÓW

Wnioski paszportowe przyjmowane są w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie w pokojach nr 29, 30, 31, 32, 33 i 37. 

Gotowe paszporty można odebrać w pokoju nr 44 i 45.

Stanowiska paszportowe czynne są w poniedziałek, środę, czwartek, piątek w godzinach 7.30-15.30

a we wtorek w godzinach 10.00-18.00.

 

  • Kontakt:
    35-959 Rzeszów, ul. Grunwaldzka 15
  • Kierownik Oddziału Paszportów:
    pok. 36, tel. 17 867-10-35, fax. 17 867-19-67
  • Informacja paszportowa:
    tel. 17 867-10-76
  • Informacja w sprawie odbioru paszportu dostępna w godz. 12:00 – 15:00:
    tel. 17 867-10-42

 

Całodobowa automatyczna infolinia paszportowa: tel.  17 867-17-50

 

KROSNO

Wnioski paszportowe przyjmowane są w Delegaturze Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Krośnie w pokojach nr 16 i 17.

Gotowe paszporty można odebrać w pokoju nr 12.

Stanowiska paszportowe czynne są w poniedziałek, środę, czwartek, piątek w godzinach 7.30-15.30

a we wtorek w godzinach 10.00-18.00.

 

Delegatura Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Krośnie

  • Kontakt:
    38-400 Krosno, ul. Bieszczadzka 1
  • Kierownik:
    pok. 2, tel. 13 437-28-74, centrala 13 437-28-00
  • Przyjmowanie wniosków paszportowych:
    pok. 16, tel. 13 437-28-56
    pok. 17, tel. 13 437-28-64
  • Odbiór paszportów:
    pok. 12 tel. 13 437-28-61, 13 437-28-66

 

 

PRZEMYŚL

Wnioski paszportowe przyjmowane są w Delegaturze Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Przemyślu w pokoju nr 1. 

Gotowe paszporty można odebrać w pokoju nr 2.

Stanowiska paszportowe czynne są w poniedziałek, środę, czwartek, piątek w godzinach 7.30-15.30

a we wtorek w godzinach 10.00-18.00.

 

Delegatura Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Przemyślu

  • Kontakt:
    37-700 Przemyśl, ul. Mickiewicza 10
  • Kierownik:
    pok.10, tel. 16 678-21-10, 16 678-50-51 w. 221
  • Przyjmowanie wniosków paszportowych:
    pok. 1, tel. 16 678-50-51 w. 206
  • Odbiór paszportów:
    pok. 2, tel. 16 678-25-18, 16 678-50-51 w. 224

 

 

TARNOBRZEG

Wnioski paszportowe przyjmowane są w Delegaturze Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Tarnobrzegu w pokoju nr 5. 

Gotowe paszporty można odebrać w pokoju nr 8.

Stanowiska paszportowe czynne są w poniedziałek, środę, czwartek, piątek w godzinach 7.30-15.30

a we wtorek w godzinach 10.00-18.00.

 

Delegatura Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Tarnobrzegu

  • Kontakt:
    39-400 Tarnobrzeg, ul. 1-go Maja 4a
  • Kierownik:
    pok. 609, tel. 15 822-15-95 w. 367
  • Przyjmowanie wniosków paszportowych:
    pok. 5, tel. 15 822-15-95 w. 314, 15 822-17-36
  • Odbiór paszportów:
    pok. 8, tel. 15 822-15-95 w. 315

 

MIELEC

Punkt Paszportowy w Mielcu zlokalizowany jest w budynku  Urzędu Miasta Mielca na parterze (pok. 5a). W placówce nie ma możliwości rezerwacji terminu wizyty.

Opłatę za wydanie paszportu można uregulować kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku obsługi klienta (bez prowizji).

Opłatę paszportową można również  uiścić na konto Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie o numerze: 74 1010 1528 0012 1222 3100 0000.
W tytule wpłaty należy wpisać „opłata za paszport” oraz wskazać imię i nazwisko osoby dla której paszport ma zostać wydany. Dokument potwierdzający dokonanie opłaty należy przedłożyć urzędnikowi sporządzającemu wniosek paszportowy.

Punkt czynny jest w poniedziałek w godzinach 9.00-15.45,

we środę w godzinach 09.00-15.15

we wtorek, czwartek i piątek w godzinach 8.00-15.15.

 

Terenowy Punkt Paszportowy w Mielcu

  • Kontakt:
    39-300 Mielec, ul. Żeromskiego 26
  • Telefon:
    17 867-19-76

 

SANOK

Punkt Paszportowy w Sanoku zlokalizowany jest w budynku dworca autobusowego na parterze. W placówce nie ma możliwości rezerwacji terminu wizyty.

Opłatę za wydanie paszportu można uregulować kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku obsługi klienta (bez prowizji).

Opłatę paszportową można również  uiścić na konto Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie o numerze: 74 1010 1528 0012 1222 3100 0000.
W tytule wpłaty należy wpisać „opłata za paszport” oraz wskazać imię i nazwisko osoby dla której paszport ma zostać wydany. Dokument potwierdzający dokonanie opłaty należy przedłożyć urzędnikowi sporządzającemu wniosek paszportowy.

Punkt czynny jest w poniedziałek, środę, czwartek w godzinach 8.00-15.15,

w piątek w godzinach 10.00-15.15

a we wtorek w godzinach 10.00-17.45.

 

Terenowy Punkt Paszportowy w Sanoku

  • Kontakt:
    38-500 Sanok, ul. Lipińskiego 31
  • Telefon:
    17 867-18-76

 

STALOWA WOLA

Punkt Paszportowy w Stalowej Woli zlokalizowany jest w budynku dworca kolejowego Stalowa Wola Rozwadów. W placówce nie ma możliwości rezerwacji terminu wizyty.

Opłatę za wydanie paszportu można uregulować kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku obsługi klienta (bez prowizji).

Opłatę paszportową można również  uiścić na konto Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie o numerze: 74 1010 1528 0012 1222 3100 0000.
W tytule wpłaty należy wpisać „opłata za paszport” oraz wskazać imię i nazwisko osoby dla której paszport ma zostać wydany. Dokument potwierdzający dokonanie opłaty należy przedłożyć urzędnikowi sporządzającemu wniosek paszportowy.

Punkt czynny jest w poniedziałek i środę w godzinach 9.00-15.15,

we wtorek w godzinach 10.00-17.45

a w czwartek i piątek w godzinach 8.00-15.15.

 

Terenowy Punkt Paszportowy w Stalowej Woli

  • Kontakt:
    37-450 Stalowa Wola, ul. Dąbrowskiego 15
  • Telefon:
    15 819-46-06