Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego można złożyć w dowolnym punkcie paszportowym na terenie kraju, bez względu na miejsce zameldowania.
Każdy kto złożył wniosek o wydanie paszportu może zostać powiadomiony SMS-em lub
e-mailem o gotowości swojego paszportu do odbioru. Usługa jest bezpłatna. Żeby z niej skorzystać przy złożeniu wniosku o paszport należy podać do rejestru danych kontaktowych – RDK swój numer telefonu lub adres e-mail. Zainteresowany otrzyma informację o możliwości odbioru paszportu niezwłocznie, po przyjęciu paszportu przez urzędnika.
Informację, czy paszport jest gotowy do odbioru można również uzyskać w serwisie internetowym obywatel.gov.pl pod nazwą „Sprawdź, czy Twój paszport jest gotowy”. W tym celu musimy przygotować potwierdzenie złożenia wniosku o paszport, na którym znajduje się nr wniosku. Usługa jest bezpłatna, a odpowiedź otrzymamy natychmiast po wpisaniu numeru wniosku.
Uwaga!
W Oddziale Paszportów w Rzeszowie, Krośnie, Przemyślu i Tarnobrzegu w celu usprawnienia obsługi klientów wprowadzony został system kolejkowy. Aby złożyć wniosek paszportowy lub odebrać gotowy paszport należy pobrać bilet z numerem z biletomatu.
System kolejkowy na bieżąco monitoruje ilość pobranych numerów i ogranicza ich wydawanie stosownie do czasu trwania przyjęcia wniosku lub odbioru paszportu oraz ilości oczekujących klientów, tym samym może zaprzestać ich wydawania przed końcem pracy Urzędu.
Pobranie jednego biletu z numerem upoważnia do załatwienia jednej sprawy. W przypadku składania wniosku o wydanie paszportu, lub odbioru dokumentu, przez np. 4-osobową rodzinę, z biletomatu należy pobrać 4 numerki.
Każdy pobrany numer z systemu kolejkowego wzywany jest tylko jeden raz. Jeżeli wywołany klient nie podejdzie do odpowiedniego stanowiska, pobrany przez niego numer zostanie zamknięty. Należy wówczas pobrać nowy bilet z systemu kolejkowego.
Na obszarze województwa podkarpackiego wnioski paszportowe można składać w jednym z niżej wskazanych punktów: