Warunkiem załatwienia sprawy przez internet jest posiadanie podpisu zaufanego. Jednym z nich jest profil zaufany czyli darmowe narzędzie do potwierdzania tożsamości oferowane przez państwo. Za jego pomocą można łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych. Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz rejestracyjny, podając między innymi swój numer telefonu, a po krótkiej wizycie
w jednym z punktów potwierdzających, będziesz mógł kontaktować się z coraz większą liczbą instytucji publicznych, bez wychodzenia z domu.
W celu uzyskania profilu zaufanego należy:
- Wypełnić formularz elektroniczny na www.pz.gov.pl gdzie wraz z założonym kontem zostanie złożony wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego.
- Udać się, z ważnym dowodem osobistym albo paszportem, albo innym dokumentem tożsamości, jeżeli umożliwia on jednoznacznie potwierdzenie tożsamości osoby wnioskującej, do wybranego przez siebie „punktu potwierdzającego” celem potwierdzenia swojej tożsamości.