Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Wydział Prawny i Nadzoru - P

Magdalena Kryczka

Dyrektor Wydziału


tel.: 17 867-19-07
fax: 17 867-19-50
e-mail: p@rzeszow.uw.gov.pl
nr pokoju: 243 (sekretariat)

 

Renata Piśla

Zastępca Dyrektora


tel.: 17 867-12-44
fax: 17 867-19-50
e-mail: p@rzeszow.uw.gov.pl
nr pokoju: 243 (sekretariat)

 

Do zadań Wydziału Prawnego i Nadzoru należy w szczególności:

  • koordynowanie i prowadzenie działalności kontrolnej Wojewody, w tym prowadzenie kontroli nad działalnością tłumaczy przysięgłych,
  • zapewnienia doradztwa i obsługi prawnej Wojewody, Wicewojewody, Dyrektora Generalnego, Urzędu i jego delegatur,
  • wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi,
  • prowadzenia rejestrów rozporządzeń, zarządzeń, postanowień i decyzji Wojewody Podkarpackiego,
  • prowadzenia rejestru zarządzeń Dyrektora Generalnego Urzędu,
  • wykonywania nadzoru prawnego nad uchwałami organów gmin, powiatów i samorządu województwa oraz związków międzygminnych,
  • wykonywania nadzoru prawnego nad działalnością organów Izby Rolniczej i Rady Nadzorczej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
  • wykonywania nadzoru prawnego nad prowadzonymi w wydziałach Urzędu postępowaniami administracyjnymi,
  • prowadzenia spraw związanych z zaskarżaniem ostatecznych decyzji administracyjnych do WSA w Rzeszowie, opracowywaniem i wnoszeniem skarg kasacyjnych do NSA oraz wykonywaniem zastępstwa prawnego przed tymi sądami,
  • uzgadniania aktów prawa miejscowego stanowionych przez organy administracji niezespolonej,
  • wydawanie Dziennika Urzędowego Województwa Podkarpackiego, prowadzenie zbiorów Dzienników Urzędowych wydanych do 2011 r. w wersji papierowej oraz elektronicznych zbiorów Dzienników Urzędowych wraz ze skorowidzem i udostępnianie ich do powszechnego wglądu i pobrania w formie elektronicznej,
  • rejestracji i analizy oświadczeń majątkowych osób pełniących funkcje w organach samorządu terytorialnego,
  • prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń lustracyjnych od członków organów spółek handlowych z udziałem jednostki samorządu terytorialnego przekraczającym 50 % kapitału zakładowego lub 50 % liczby akcji oraz osób będących przedstawicielami jst. w radzie nadzorczej innej spółki handlowej,
  • prowadzenia obsługi Rzecznika Dyscyplinarnego Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie,
  • gromadzenie wzorów podpisów i pieczęci tłumaczy przysięgłych oraz udostępniania listy tłumaczy przysięgłych do powszechnego wglądu.

 

  • Oddział Kontroli – (P-I)
  • Wieloosobowe stanowisko pracy do spraw nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego i spraw organizacyjnych– (P-II)
  • Stanowisko pracy Redaktora Dziennika Urzędowego Województwa Podkarpackiego– (P-III)
  • Wieloosobowe stanowisko pracy do spraw rejestracji i analizy oświadczeń majątkowych oraz kontroli działalności tłumaczy przysięgłych – (P-IV)
  • Stanowiska pracy radców prawnych

 

  • sekretariat Wydziału – piętro II / pok. 243
  • rejestracja i analiza oświadczeń majątkowych – piętro II / pok. 257
  • Redakcja Dziennika Urzędowego Województwa Podkarpackiego – piętro II / pok. 245