Całodobowa automatyczna infolinia paszportowa: tel. 17 867-17-50
We wszystkich Oddziałach Paszportów w województwie podkarpackim nie ma obowiązku rezerwacji terminu wizyty do złożenia wniosku o wydanie paszportu lub odbioru paszportu.
Jednak tylko osoby, które zarezerwowały wizytę uzyskują gwarancję złożenia wniosku i odbioru paszportu w ustalonym dniu i godzinie, z wyjątkiem przypadków awarii Paszportowego Systemu Informatycznego. Rezerwacja wizyt uruchamia się na dwa tygodnie do przodu – od poniedziałku do piątku. Każdego dnia o godzinie 7.00 udostępniany jest jeden dzień z wolnymi miejscami. Jeżeli w dany dzień wszystkie wolne miejsca zostaną zarezerwowane przez klientów, kalendarz rezerwacji będzie nieaktywny, a następne miejsca pokażą się kolejnego dnia o godzinie 7.00. Osoby, które nie mają zarezerwowanej wizyty będą obsługiwane na bieżąco w miarę możliwości i powinny wziąć pod uwagę, że mogą w danym dniu nie załatwić sprawy paszportowej.
Wnioskodawca nie wypełnia wniosku paszportowego. Wniosek w formie dokumentu utrwalonego w postaci elektronicznej sporządza pracownik organu paszportowego. Osoba składająca wniosek paszportowy potwierdza tylko poprawność zawartych w nim danych i składa podpis na wniosku za pomocą urządzenia umożliwiającego elektroniczne złożenie podpisu.
Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego dla dziecka poniżej 12 roku życia można również złożyć bez konieczności przychodzenia do urzędu. Z tego trybu złożenia wniosku mogą skorzystać rodzice ( opiekun prawny, kurator), którzy posiadają profil zaufany, e – dowód lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Wniosek w drodze elektronicznej zostanie skutecznie złożony tylko wówczas, gdy wnioskodawca otrzyma potwierdzenie złożenia wniosku na swoją skrzynkę ePUAP i e- mail podany we wniosku.
Dziecko, które w dniu złożenia wniosku o wydanie paszportu nie ukończyło 5 roku życia i nie było obecne przy złożeniu wniosku, a w dniu odbioru paszportu ukończyło 5 lat powinno być obecne przy odbiorze paszportu. W celu złożenia wniosku w formie elektronicznej wejdź na stronę internetową: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-paszport-dla-dziecka
W celu zarezerwowania wizyty należy wejść na stronę internetową Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w zakładki „ Dla klienta”, a następnie „Paszporty” i korzystając z poniższych linków ustalić termin i godzinę wizyty.
- Rzeszów
Rezerwuj wizytę (składanie wniosku o wydanie paszportu)
Rezerwuj wizytę (odbiór paszportów i sprawy cudzoziemców) - Delegatura w Krośnie
Rezerwuj wizytę - Delegatura w Przemyślu
Rezerwuj wizytę - Delegatura w Tarnobrzegu
Rezerwuj wizytę
W Terenowych Punktach Paszportowych w Mielcu, Sanoku i Stalowej Woli nie ma możliwości zarezerwowania terminu wizyty do złożenia wniosku paszportowego lub odbioru paszportu.
Osoba, która zarezerwowała termin wizyty do złożenia wniosku o wydanie paszportu lub odbioru paszportu, po stawieniu się w Urzędzie powinna pobrać bilet z biletomatu systemu kolejkowego. Bilet należy pobrać przed umówioną godziną, po jej przekroczeniu bilet nie zostanie wydany. Na ekranie biletomatu trzeba wybrać opcję „ Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet”, po czym wprowadzić sześciocyfrowy kod wygenerowany na potwierdzeniu rezerwacji. W momencie wezwania biletu do stanowiska, ekran kolejkowy wyświetli wybrany bilet oraz uruchomi wezwanie głosowe, aby skierować posiadacza biletu do właściwego pomieszczenia.
Klient, który zamierza złożyć wniosek paszportowy lub odebrać paszport, a nie zarezerwował wizyty, pobiera bilet wybierając na ekranie biletomatu opcję „ Złożenie wniosku paszportowego”, albo „ Sprawy paszportowe”, a następnie „ Odbiór paszportu”. Pobranie jednego biletu z numerem upoważnia do załatwienia jednej sprawy. W przypadku odbioru paszportu, dla np. 4 – osobowej rodziny, z biletomatu należy pobrać 4 numerki.
W Oddziale Paszportów w Rzeszowie znajdują się dwa biletomaty zlokalizowane w przeciwległych skrzydłach budynku z których jeden ( oznaczony numerem 1) wydaje bilety osobom składającym wnioski paszportowe, a drugi (oznaczony numerem 2) obsługuje klientów odbierających paszporty. Wydawanie numerów z systemu kolejkowego zostanie zaprzestane, jeżeli przybliżony czas obsługi osób, które już pobrały numerki z systemu, nie pozwoli na obsługę kolejnych osób w godzinach pracy Oddziału Paszportów.
Osoby składające wnioski paszportowe przed wezwaniem na stanowisko obsługi paszportowej powinny posiadać komplet dokumentów wymaganych do złożenia wniosku paszportowego. Wykaz dokumentów wymaganych do wyrobienia paszportu dla osoby pełnoletniej i małoletniej znajduje się na tej samej stronie w zakładkach poniżej.
Informacje w sprawie wyrobienia paszportu można uzyskać dzwoniąc na infolinię paszportową pod numer 17 867 17 50.