Formularz zgłoszeniowy (załącznik) można przesłać drogą elektroniczną do 7 lipca 2023 r. na adres e-mail: Joanna.Drobinska@mrit.gov.pl (w wersji word i pdf).
Konkurs EEPA jest formą wyróżnienia najlepszych promotorów i inicjatyw w dziedzinie przedsiębiorczości w Europie. EEPA to również forum do nawiązywania współpracy i dzielenia się dobrymi praktykami.
Konkurs jest adresowany do władz krajowych, regionalnych lub lokalnych bądź partnerstw publiczno-prywatnych, a także do MŚP w kategorii 6: Przedsiębiorczość odpowiedzialna i wspierająca włączenie społeczne).
Projekt można zgłosić w jednej z sześciu kategorii konkursu:
1. Promowanie ducha przedsiębiorczości.
2. Inwestowanie w umiejętności przedsiębiorcze.
3. Wspieranie transformacji cyfrowej.
4. Poprawa otoczenia biznesowego i wspieranie internacjonalizacji biznesu.
5. Wspieranie zrównoważonej transformacji.
6. Przedsiębiorczość odpowiedzialna i wspierająca włączenie społeczne.
Dwa etapy konkursu:
1. Etap krajowy – wyłania 2 inicjatywy z różnych kategorii, które następnie są zgłaszane do etapu europejskiego.
2. Etap europejski – wyłania zwycięzcę w każdej z 6 kategorii konkursu i przyznaje nagrodę główną.
Finał EEPA 2023 odbędzie się 13-15 listopada 2023 r. w Bilbao w Hiszpanii podczas Zgromadzenia MŚP (SME Assembly), na które zostaną zaproszeni przedstawiciele inicjatyw wybranych na etapie krajowym. Organizatorzy EEPA pokrywają koszty noclegu i transportu. Zaproszenie otrzymuje jedna osoba z danej organizacji, przy czym w przypadku trafienia inicjatywy, w ramach danej kategorii, na tzn. krótką listę kandydatów wytypowanych do wygranej jest możliwość wyjazdu dwóch przedstawicieli organizacji.
Ważne informacje:
- Inicjatywę można zgłosić tylko w jednej z sześciu kategorii.
- Inicjatywa trwa albo trwała co najmniej 15 miesięcy.
- MŚP (objęte definicją MŚP) mogą wziąć udział w konkursie tylko w 6 kategorii, pod warunkiem, że zgłaszany projekt nie jest podstawową działalnością firmy, a w pozostałych przypadkach, jeśli jest to formuła PPP. Projekty pochodzące wyłącznie od prywatnych przedsiębiorstw lub osób fizycznych nie kwalifikują się do konkursu.
- Jeśli organizacja podejmuje wiele działań wpisujących się w różne kategorie konkursu, to zachęcamy do wyboru jednego, konkretnego działania/projektu do zgłoszenia.
Członkowie komisji konkursowej zwracają uwagę na takie aspekty jak:
- Nowe pomysły wsparcia przedsiębiorczości (co wyróżnia daną inicjatywę).
- Możliwość odtworzenia projektu w innym regionie.
- Wpływ inicjatywy na lokalną gospodarkę.
- Dobrze opracowane zgłoszenie, napisane zwięźle i prostym językiem i przede wszystkim zawierające efekty podjętych działań.
- Oprawa wizualna.
Warto przypomnieć, że konkurs EEPA 2022 zakończył się wygraną polskiego projektu Przedsiębiorcze Dzieciaki z Lublina w kategorii 1. Promowanie Ducha Przedsiębiorczości. Projekt polega na wspieraniu kreatywności i pobudzaniu umiejętności przedsiębiorczych wśród dzieci w wieku 6-10 lat.
Polskę podczas EEPA 2022 w Pradze reprezentowały dwie inicjatywy:
- Przedsiębiorcze Dzieciaki (UM Lublin i UMCS) w kategorii Promowanie ducha przedsiębiorczości.
- Business Mentoring Sessions (UMCS) w kategorii Przedsiębiorczość odpowiedzialna i wspierająca włączenie społeczne.
Zachęcamy do zapoznania się z materiałami dotyczącymi EEPA:
- Doświadczenia z konkursu przedstawicieli inicjatywy Przedsiębiorcze Dzieciaki.
- Krótki film z finału EEPA 2022.
- Kompendium EEPA 2022.
- Promoting Enterprise blog.