- Rzeszów Południe – Babica (długość: 10,3 km, wartość umowy na realizację: 2,2 mld zł);
- Babica – Jawornik (dł. 11,6 km, wartość umowy: 1,25 mld zł);
- Krosno – Miejsce Piastowe (dł. 10,3 km, wartość umowy na realizację: 365 mln zł);
- Miejsce Piastowe – Dukla (dł. 10,1 km, wartość umowy na realizację: 478 mln zł);
- Sokołów Małopolski Północ – Jasionka (dł. 13,8 km, wartość umowy na realizację: 272 mln zł).
W okresie zimowym wykonane zostały prace brukarskie, montaż barier drogowych oraz umacnianie rowów. Prowadzono także roboty ziemne, m.in. wykopy i nasypy. W grudniu 2024 r. zakończono zasadnicze prace na wiadukcie nad koleją w Babicy i oddano obiekt do ruchu.
Maszyna TBM Karpatka, która drąży tunel pod wzgórzem Grochowiczna pracuje z przerwami technologicznymi, ale też z nieplanowanymi postojami związanymi z awariami maszyny. Aktualnie wydrążone jest 738 m nitki lewej tunelu oraz zabudowanych jest 369 szt. pierścieni obudowy tunelu. Na portalu północnym tunelu prowadzono prace związane z płytą U-Turn, na której będzie wykonywana procedura obrotu maszyny TBM.
W zakładzie prefabrykacji trwa nieprzerwanie produkcja segmentów obudowy tunelu. Do tej pory wykonano 1592 pierścieni typu lekkiego i 398 pierścieni typu ciężkiego.
W najbliższym czasie wykonawca będzie kontynuował prace wykończeniowe związane z plantowaniem i humusowaniem terenu, umocnieniem rowów i montażem przepustów pod zjazdami. Wykonywane będą również warstwy konstrukcyjne na jezdniach dodatkowych, dojeździe do obiektów WD-3 i ES-5 w Mogielnicy oraz na łącznicach na węźle Babica. Przebudowany zostanie odcinek drogi krajowej nr 9 w kierunku Barwinka.
W Lutoryżu planowana jest rozbiórka nasypu przeciążeniowego za estakadą ES-7, wykonywanie robót ziemnych przy obiekcie ES-9 oraz kontynuacja wykopu przy portalu północnym.
Wykonawca planuje także dokończenie prac na estakadach w ciągu S19. Montowane będą bariery i ekrany akustyczne. Na ES-5 w Mogielnicy i ES-7 w Lutoryżu wykonywane będą kapy chodnikowe. Dodatkowo, zamontowane zostaną urządzenia dylatacyjne na estakadach ES-5, ES-9 i ES-10. W tym roku zostanie zakończona większość prac zasadniczych na obiektach mostowych. Planowane jest oddanie do ruchu wiaduktu WD-8, a także zakończenie prac na przepustach.
Kontynuowane będą roboty w zakresie budowy zbiorników retencyjnych, kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, przyłączy elektroenergetycznych oraz oświetlenia drogowego.
Aktualne zaawansowanie robót to 43 %, w tym roboty drogowe – 69 % a roboty mostowe – 90 %.
- default