Podkarpacki Urząd Wojewódzki prognozuje, że w ciągu roku kalendarzowego w Terenowym Punkcie Paszportowym w Mielcu liczba wydawanych dokumentów będzie oscylowała w granicach 9 tys.
Jak podkreśla wojewoda podkarpacki Teresa Kubas-Hul, powstanie punktu to odpowiedź na potrzeby mieszkańców i efekt współdziałania władz rządowych i samorządowych.
– Dzięki temu mieszkańcy Mielca i powiatu mieleckiego będą mogli wyrobić paszport bliżej swojego miejsca zamieszkania, bez konieczności dwukrotnego wyjeżdżania do Tarnobrzega czy Rzeszowa, co wiązało się z korzystaniem z urlopu w pracy lub zwolnieniem zajęć szkolnych – podkreśla wojewoda.
Teraz wszystkie standardowe procedury związane z wydaniem dokumentu paszportowego, zgłoszeniem utraty paszportu czy wyrażeniem zgody na wydanie paszportu dla małoletniego dziecka w innym województwie lub w konsulacie będzie można załatwić na miejscu.
Siedziba Punktu Paszportowego została zlokalizowana w budynku Urzędu Miasta Mielca przy ulicy Żeromskiego 26. Do dyspozycji klientów będą dwa stanowiska obsługi, które będą dostępne w poniedziałki w godz. 9.00 – 15.45, w środy 9.00 – 15.15, we wtorki oraz czwartki i piątki w godz. 8.00 – 15.15.
Rośnie liczba wydawanych paszportów
W ostatnich latach utrzymuje się wyraźna dynamika wzrostu liczby wydawanych dokumentów paszportowych w województwie podkarpackim. Wojewoda Podkarpacki wydał 40 736 takich dokumentów w roku 2020, w 2021 – 51 352, 2022 – 112 002, 2023 – 90 101, a w pierwszym kwartale 2024 zostało już wydanych 30 637 dokumentów paszportowych.
W oparciu o liczby mieszkańców powiatu mieleckiego oraz paszportów wydawanych w Punkcie Paszportowym w Mielcu przed zaprzestaniem jego działalności, jak również biorąc pod uwagę możliwość ubiegania się o wydanie paszportu przez osoby zamieszkałe w powiatach ościennych, należy prognozować, że w ciągu roku kalendarzowego w Terenowym Punkcie Paszportowym w Mielcu liczba wydawanych paszportów będzie oscylowała w granicach 8 – 9 tysięcy.
Fot. Jerzy Żygadło, PUW w Rzeszowie.