Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Przedłużenie terminu naboru zgłoszeń do konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”

Data publikacji: 3 marca 2025Do 7 marca 2025 r. Wojewoda Podkarpacki przedłużyła nabór zgłoszeń w konkursie „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”.

Dzięki staraniom Wojewody Podkarpackiego Teresy Kubas-Hul, pierwszy raz w historii konkursu, na Podkarpaciu zorganizowano wojewódzki etap eliminacji najlepszych inicjatyw zrealizowanych i dofinansowanych z Funduszu Sołeckiego.

Na uczestników I etapu konkursu czekają atrakcyjne nagrody. Ponadto laureat I miejsca zostanie nominowany do II etapu konkursu ogólnopolskiego, organizowanego przez Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów pod honorowym patronatem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

NOWY TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW7 marca 2025 r.

 WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE:

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest prawidłowe i terminowe złożenie/przesłanie w wersji papierowej formularza zgłoszeniowego, zawierającego opis projektu wraz z załącznikami na adres:

Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie
Biuro Wojewody
ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów
z dopiskiem na kopercie: Konkurs „FUNDUSZ SOŁECKI – NAJLEPSZA INICJATYWA”.

W przypadku złożenia dokumentów w placówce Poczty Polskiej decydująca jest data stempla pocztowego. W razie skorzystania z usług innego operatora pocztowego, rozstrzyga data wpływu pisma do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie.

DLA KOGO?

Do konkursu mogą przystąpić sołectwa z terenu województwa podkarpackiego, które w latach 2010-2024 realizowały projekty finansowane ze środków Funduszu Sołeckiego lub w których Fundusz Sołecki stanowił wkład własny.

Zgłoszenia na konkurs może w imieniu sołectwa dokonać sołtys wsi, członek rady sołeckiej lub wójt/burmistrz gminy na terenie, której znajduje się dane sołectwo.

Do konkursu można zgłosić tylko 1 projekt z danego sołectwa.

CEL KONKURSU:

Celem konkursu jest aktywizacja społeczności wiejskiej na rzecz podejmowania inicjatyw, które służą wzmocnieniu wspólnoty i poprawie warunków życia na wsi oraz upowszechnieniu wiedzy i informacji na temat realizacji projektów sfinansowanych w ramach Funduszu Sołeckiego, prezentacji dobrych praktyk, wymianie doświadczeń oraz promocji wsi jako miejsca dobrego do życia i rozwoju społeczno-zawodowego.

REGULAMIN I ZAKTUALIZOWANE DOKUMENTY:

Regulamin konkursu wraz z kartą zgłoszenia i załącznikami dostępny jest na stronie internetowej Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie:  

www.rzeszow.uw.gov.pl oraz w serwisie Facebook @puwrzeszow

Wyniki konkursu oraz data wręczenia nagród zostanie podania do wiadomości publicznej na stronie internetowej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie oraz przesłana zostanie do laureatów i wyróżnionych w odrębnej korespondencji.