Jak informuje rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad, w ostatnich miesiącach wykonawca realizował zasadnicze prace na wiadukcie: konstrukcję obiektu, montaż barier ochronnych, nawierzchnię jezdni i chodników oraz pełne oznakowanie. Obiekt o długości 53,80 m został wyposażony w ciąg pieszo-rowerowy.

Do budowy wykorzystano:

– 147 451 kg stali zbrojeniowej,

– 14 867 kg stali sprężającej,

– 1 485 m³ betonu.

Zrealizowany obiekt przeszedł wszystkie testy i procedury kontrolne, potwierdzając spełnienie standardów jakości i bezpieczeństwa obowiązujących przy budowie dróg ekspresowych w Polsce. Oddanie obiektu do użytkowania usprawni organizację ruchu w obrębie placu budowy ale także ruch lokalny na drodze powiatowej przebiegającej nad drogą ekspresową, łącząc Połomię i Glinik Charzewski.

Przez ostatnie miesiące komunikacja w tym rejonie odbywała się po tymczasowej drodze przez plac budowy.

fot. GDDKiA Rzeszów