Wydział Polityki Społecznej - S

Małgorzata Dankowska

Dyrektor Wydziału


tel.: 17 867-13-00
fax: 17 867-19-50
e-mail: s@rzeszow.uw.gov.pl
nr pokoju: 320a (sekretariat)

 

Jolanta Tomczyk-Fila

Zastępca Dyrektora


tel.: 17 867-13-20
fax: 17 867-19-50
e-mail: s@rzeszow.uw.gov.pl
nr pokoju: 320a (sekretariat)

 

Do zadań Wydziału Polityki Społecznej należą w szczególności sprawy z zakresu pomocy społecznej, wsparcia rodziny, pieczy zastępczej, ochrony zdrowia, niepełnosprawności, rynku pracy oraz ochrony dziedzictwa narodowego.

 

  • Oddział Nadzoru w Pomocy Społecznej – (S-I)
  • Oddział Zdrowia Publicznego– (S-II)
  • Oddział Planowania i Analiz– (S-III)
  • Oddział do spraw Orzekania o Niepełnosprawności – (S-IV)
  • Oddział Rynku Pracy– (S-V)
  • Wieloosobowe stanowisko pracy do spraw ochrony dziedzictwa narodowego i spraw organizacyjnych – (S-VI)
  • Stanowisko pracy do spraw windykacji i należności oraz nieodpłatnej pomocy prawnej– (S-VII)

 

  • sekretariat wydziału – piętro III, pok. 320,
  • wydawanie zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej – piętro III, pok. 315 i 324,
  • wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówki zapewniającej całodobową opiekę w ramach działalności gospodarczej oraz w ramach działalności statutowej – piętro III, pok. 315 i 324,
  • wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych oraz interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych – piętro III, pok. 314, 315 i 332,
  • aktualizacja wpisu do rejestru placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych, interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych – piętro III, pok. 317 i 315,
  • sprawy związane z obsługą zadania z zakresu administracji rządowej zleconego powiatom, dotyczące udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej – piętro III, pok. 302,
  • sprawy związane z Resortowym programem rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH plus 2017” oraz wcześniejsze edycje – piętro III, pok. 302,
  • sprawy związane z realizacją zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym prowadzenie kontroli – piętro III, pok. 317, 316,
  • sprawy związane z realizacją zadań z zakresu wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym prowadzenie kontroli – piętro III, pok. 314, 332, 315,
  • sprawy związane z realizacją „Programu 500 +” oraz z zakresu świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów i świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, w tym prowadzenie kontroli – piętro III, pok. 303,316
  • sprawy związane z nadzorem i kontrolą nad ośrodkami pomocy społecznej, powiatowymi centrami pomocy rodzinie w zakresie pomocy społecznej – piętro III, pok. 367, 316,
  • sprawy związane z nadzorem i kontrolą nad domami pomocy społecznej, środowiskowymi domami samopomocy, dziennymi domami pomocy, placówkami zapewniającymi całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku – piętro III, pok. 324, 315,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie pomocy społecznej, w szczególności na rzecz osób bezdomnych, oraz prowadzenie kontroli organizacji pozarządowych – piętro III, pok. 317, 3016, 315,
  • koordynowanie działań na rzecz zapobiegania handlowi oraz wsparcie ofiar handlu ludźmi – piętro III, pok. 317, 206,
  • prowadzenie spraw związanych z finansowaniem/dofinansowaniem zadań jednostek samorządu terytorialnego, w tym sporządzanie sprawozdawczości, w zakresie:
    • opłacania składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby bezrobotne bez prawa do zasiłku, dzieci przebywające w domach pomocy społecznej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz za uczniów niepodlegających obowiązkowi ubezpieczenia z innego tytułu – piętro III, pok. 319,
    • oceny zasadności zastosowania przymusu bezpośredniego oraz zapewnienia realizacji postanowień sądowych o przyjęciu do szpitala psychiatrycznego osób chorych psychicznie bez ich zgody – piętro III, pok. 311,
    • dofinansowania kosztów utrzymania mieszkańców przebywających w domach pomocy społecznej na podstawie skierowań wydanych przed dniem 1 stycznia 2004 r. – piętro III, pok. 319,
    • funkcjonowania ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi – piętro III, pok. 319,
    • przeciwdziałania przemocy w rodzinie – piętro III, pok. 319,
    • zasiłków okresowych oraz stałych z pomocy społecznej i opłacania składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby uprawnione – piętro III, pok. 319,
    • wypłacania wynagrodzenia dla opiekunów prawnych za sprawowanie opieki nad osobami całkowicie ubezwłasnowolnionymi – piętro III, pok. 322,
    • utrzymania ośrodków pomocy społecznej – piętro III, pok. 319,
    • wykonywania usług specjalistycznych opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania – piętro III, pok. 318,
    • wieloletniego programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” – piętro III, pok. 318,
    • wypłaty zasiłków celowych dla osób/rodzin poszkodowanych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej – piętro III, pok. 319,
    • świadczenia wychowawczego, dodatku wychowawczego oaz dodatku do zryczałtowanej kwoty w ramach realizacji programu „Rodzina 500 plus” – piętro III, pok. 323,
    • świadczeń rodzinnych, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz zasiłków dla opiekunów – piętro III, pok. 323,
    • Karty Dużej Rodziny – piętro III, pok. 322,
    • finansowania kosztów pobytu dzieci cudzoziemców w pieczy zastępczej – piętro III, pok. 322,
    • programu resortowego „Asystent rodziny oraz koordynator rodzinnej pieczy zastępczej” – piętro III, pok. 322,
    • funkcjonowania Ośrodka Adopcyjnego – piętro III, pok. 322,
    • wypłaty świadczeń cudzoziemcom, którym udzielono zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub zgody na pobyt tolerowany na terytorium RP – piętro III, pok. 322,
    • wypłaty jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się dziecka z ciężkim
      i nieodwracalnym upośledzeniem albo nieuleczalną chorobą zagrażającą życiu – zgodnie z ustawą o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz koordynacji przez asystentów rodziny poradnictwa dla rodzin objętych ww. ustawą – piętro III, pok. 322,
    • kosztów obsługi Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego – piętro III, pok. 322.
  • wpis do rejestru, wpis zmian w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą – piętro VI, pok. 612,
  • sprawy związane z prowadzeniem nadzoru i kontroli nad podmiotami wykonującymi działalność leczniczą – piętro V, pok. 513,
  • postępowanie kwalifikacyjne dla lekarzy i lekarzy dentystów – piętro VI, pok. 615,
  • wniosek o wydanie opinii o celowości inwestycji w sektorze zdrowia – piętro VI, pok. 612,
  • koordynowanie działań konsultantów wojewódzkich w ochronie zdrowia – piętro V, pok. 513,
  • statystyka sprawozdawcza w ochronie zdrowia – piętro III, pok. 334,
  • Komisja Orzekająca o Zdarzeniach Medycznych – piętro V, pok. 507 a,
  • wpis do rejestru oraz dokonywanie zmiany danych podlegających wpisowi do rejestru tłumaczy polskiego języka migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM) i sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN) – parter, pok. 25,
  • przyznawanie statusu zakładu aktywności zawodowej – piętro VI, pok. 603, 617 i 602,
  • przyznawanie statusu zakładu pracy chronionej – piętro VI, pok. 603, 617 i 602,
  • wpis do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych korzystających z dofinansowania uczestnictwa w turnusie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – piętro VI, pok. 603, 617 i 602,
  • wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne korzystające z dofinansowania uczestnictwa w turnusie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – piętro VI, pok. 603, 617 i 602,
  • rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu bezrobocia – piętro VI, pok. 603, 617 i 602,
  • nadzór nad prawidłowością wykonywania przez Marszałka Województwa Podkarpackiego, starostów, powiatowe i wojewódzki urząd pracy oraz inne podmioty zadań wynikających z przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w tym: przestrzegania zasad i trybu wydatkowania środków Funduszu Pracy, prawidłowości zlecania zadań i usług rynku pracy oraz zlecania działań aktywizacyjnych, sposobów prowadzenia usług rynku pracy, organizowania i finansowania instrumentów rynku pracy – piętro VI, pok. 603, 617 i 602,
  • ochrona dziedzictwa narodowego w zakresie pozostającym w gestii Wojewody,
    ze szczególnym uwzględnieniem cmentarzy i grobów wojennych, w tym prowadzenie kontroli – piętro III, pok. 325,
  • nadzór i kontrola nad działalnością powiatowych zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności działających na terenie województwa podkarpackiego – pok. 26a
  • Wojewódzki Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności – parter:
    • posiedzenia składów orzekających – pok. 24, 24a oraz 26c, 26d, 26e
    • pokoje administracyjne pracowników 25, 26a, 26b, 26f, 27a.