Kto może dokonać wpisu
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która prowadzi co najmniej przez 2 lata działalność na rzecz osób niepełnosprawnych.
Miejsce załatwienia sprawy (złożenia dokumentów)
Wniosek i wymagane dokumenty można przesłać pocztą na adres:
Podkarpacki Urząd Wojewódzki
ul. Grunwaldzka 15,
35-935 Rzeszów
lub złożyć osobiście w kancelarii Urzędu.
Wnioski o wpis można również składać przez Portal Informacyjno-Usługowy emp@tia: https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/
Sprawa prowadzona jest przez:
Wydział Polityki Społecznej
Oddział Rynku Pracy
pokój 502, 507, 507A
Kontakt:
tel. 17 867-15-02, 17 867-15-07, 17 867-19-21
fax: 17 867-19-50
e-mail: s@rzeszow.uw.gov.pl
Warunki załatwienia sprawy
Rozpatrzenie wniosku o wpis do rejestru organizatorów turnusów następuje w terminie 30 dni od dnia jego wpływu po przedstawieniu następujących dokumentów:
- Wniosku o uzyskanie wpisu do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne korzystające z dofinansowania PFRON- formularz F-01/KIU-030 (zał. nr 5 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych). Wniosek do pobrania poniżej w sekcji „szczegółowe informacje”.
- Dokumentu potwierdzającego prowadzenie działalności gospodarczej – w przypadku osób fizycznych prowadzących tę działalność, aktualny odpis z rejestru sądowego lub inny dokument potwierdzający osobowość prawną jednostki – w przypadku jednostek posiadających osobowość prawną, inny dokument potwierdzający istnienie jednostki – w przypadku jednostek nieposiadających osobowości prawnej.
- Oświadczenia o nieposiadaniu wymagalnych zobowiązań wobec Funduszu (PFRON).
- Informacji o prowadzonej w okresie ostatnich dwóch lat przed datą złożenia wniosku działalności na rzecz osób niepełnosprawnych, z uwzględnieniem rodzajów i form tej działalności oraz liczby osób niepełnosprawnych objętych tą działalnością.
- Kopii statutu – w przypadku jego posiadania.
- Nazwy banku i numeru własnego rachunku bankowego.
- Program dla określonego we wniosku organizatora turnusów rodzaju turnusu, z uwzględnieniem rodzaju dysfunkcji lub schorzenia osób, do których jest adresowany i określeniem składu wykwalifikowanej kadry odpowiedzialnej za realizację danego turnusu, zgodnie § 12 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych. W powyższych programach należy wyraźnie wskazać w każdym dniu turnusu:
a) wymiar czasu zorganizowanych zajęć indywidualnych
b) wymiar czasu zorganizowanych zajęć grupowych. - Do wniosku można dołączyć inne dokumenty, które mogą mieć wpływ na dokonanie wpisu (np. opinia właściwego dla siedziby wnioskodawcy centrum pomocy, informacje o działalności placówek, z którymi organizator dotychczas współpracował, o przeprowadzonych turnusach rehabilitacyjnych, kopie poprzednich wpisów itp.).
Kopie dokumentów załączone do wniosku należy potwierdzić za zgodność z oryginałem lub przedstawić oryginały do wglądu.
Odwołanie od decyzji Wojewody:
Wnioskodawcy nie przysługuje odwołanie. Wpis do rejestru, zmiany we wpisie oraz wykreślenie z rejestru załatwiane są w drodze czynności materialno-technicznej Wojewody prowadzącego rejestr (rozpatrzenie wniosku nie kończy się wydaniem decyzji administracyjnej).
Podstawa prawna
- art. 10d ust. 1, 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2021, poz. 573)
- § 9, 10 i 11 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz.U. Nr 230, poz. 1694 z późn. zm.)
Sprawdź jakie podmioty realizują turnusy rehabilitacyjne
Pod internetowym adresem www.empatia.mpips.gov.pl znajduje się centralna baza danych ośrodków i organizatorów turnusów dla osób niepełnosprawnych.