Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

„Czad i ogień. Obudź czujność” – kampania społeczna i konkurs dla młodzieży (23 listopada br. upływa termin)

Data publikacji: 2 listopada 2016Ruszyła kampania społeczna pod nazwą „Czad i ogień. Obudź czujność”.

„Czad i ogień. Obudź czujność” – kampania społeczna i konkurs dla młodzieży (23 listopada br. upływa termin)

Celem kampanii jest wzmocnienie świadomości społecznej w zawiązku z przyczynami i skutkami  powstawania pożarów oraz zatruć tlenkiem węgla.

– Z badań zleconych przez MSWiA wynika, że świadomość na temat czadu i zagrożenia pożarowego jest niska  –  powiedział podczas konferencji prasowej rozpoczynającej kampanię społeczną pod hasłem „Czad i ogień. Obudź czujność” minister Mariusz Błaszczak.

Według tych badań 41% Polaków twierdzi, że potrafi rozpoznać czad. Niepokojące  jest to, że aż co czwarty Polak myśli, że czad można poznać po zapachu lub po dymie. Warto więc ciągle przypominać, że czad jest bezwonny i bezbarwny. Tylko co piąty Polak wie, że czad można wykryć za pomocą specjalnych czujników.

W ramach kampanii Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłasza konkurs dla uczniów szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych na najlepszy materiał filmowy, dotyczący profilaktyki zatruć tlenkiem węgla i bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Celem kampanii „Czad i ogień. Obudź czujność” jest m.in. popularyzacja wśród młodzieży szkolnej wiedzy na temat bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

W konkursie mogą wziąć udział przedstawiciele szkół, reprezentowani przez grupy składające się z dowolnej liczby uczniów oraz co najmniej jednego dorosłego opiekuna. Nagrania, nie mogą przekraczać 40 sekund.

Zwycięzców wyłoni nasza Komisja Konkursowa składająca się z ekspertów z MSWiA oraz przedstawiciela Państwowej Straży Pożarnej. Najlepsze prace zostaną uhonorowane, a placówki oświatowe, z których spoty pochodzą, otrzymają nagrody pieniężne:

  • Za zajęcie pierwszego miejsca – 5 000 zł,
  • Za zajęcie drugiego miejsca – 4 000 zł,
  • Za zajęcie trzeciego miejsca – 3 000 zł,
  • 2 wyróżnienia po 1000 zł.

Zwycięskie spoty będą promowane również w mediach.

Termin składania prac upływa 23 listopada 2016 roku. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w grudniu.

Szczegóły wraz z regulaminem na stronie MSWiA.

Informacja na stronie MSWiA

Szczegóły dotyczące konkursu dla młodzieży

 

Pliki do pobrania: