Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa

 

 

 

Etap wojewódzki konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa” – nabór zgłoszeń

 

Do 28 lutego 2025 r. trwa nabór zgłoszeń do I etapu konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa” na szczeblu wojewódzkim, w ramach VIII edycji ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów z siedzibą w Koninie pod honorowym patronatem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

 

W bieżącym roku, dzięki zaangażowaniu Pani Teresy Kubas-Hul Wojewody Podkarpackiego, pierwszy raz w historii konkursu, na Podkarpaciu odbędzie się wojewódzki etap eliminacji najlepszych inicjatyw zrealizowanych i dofinansowanych z funduszu sołeckiego.

Celem konkursu jest aktywizacja społeczności wiejskiej na rzecz podejmowania inicjatyw, które służą wzmocnieniu wspólnoty i poprawie warunków życia na wsi oraz upowszechnieniu wiedzy i informacji na temat realizacji projektów sfinansowanych w ramach funduszu sołeckiego, prezentacji dobrych praktyk, wymianie doświadczeń oraz promocji wsi jako miejsca dobrego do życia i rozwoju społeczno-zawodowego.

Konkurs skierowany jest do wszystkich sołectw z terenu województwa podkarpackiego, które w latach 2010-2024 realizowały projekty finansowane ze środków funduszu sołeckiego lub w których fundusz sołecki stanowił wkład własny.

Regulamin konkursu wraz z kartą zgłoszenia i załącznikami dostępny jest na stronie internetowej Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie:  www.rzeszow.uw.gov.pl oraz w serwisie Facebook @puwrzeszow

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest prawidłowe i terminowe złożenie/przesłanie w wersji papierowej formularza zgłoszeniowego, zawierającego opis projektu wraz z załącznikami na adres:

Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie
Biuro Wojewody
ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów
z dopiskiem na kopercie: Konkurs „FUNDUSZ SOŁECKI – NAJLEPSZA INICJATYWA”.

Zgłoszenia na konkurs może w imieniu sołectwa dokonać sołtys wsi, członek rady sołeckiej lub wójt/burmistrz gminy na terenie, której znajduje się dane sołectwo.

Do konkursu można zgłosić tylko 1 projekt z danego sołectwa.

Termin nadsyłania zgłoszeń na konkurs upływa 28 lutego 2025 r. (decyduje data wpływu do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie).

 

Na uczestników konkursy czekają atrakcyjne nagrody. Laureat I miejsca zostanie nominowany do etapu ogólnopolskiego, organizowanego przez Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów.

 

Ocena zgłoszeń i wyłonienie laureatów nastąpią:

  • I etap wojewódzki – do 31 marca 2025 r.
  • II etap ogólnopolski – do 15 kwietnia 2025 r.

Organizacja konferencji finałowej, podczas której nastąpi ogłoszenie wyników i wręczenie nagród dla laureatów edycji ogólnopolskiej nastąpi w terminie maj/czerwiec 2025 r.

Wyniki konkursu oraz data wręczenia nagród zostanie podania do wiadomości publicznej na stronie internetowej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie oraz przesłana zostanie do laureatów i wyróżnionych w odrębnej korespondencji.