Całodobowa automatyczna infolinia paszportowa: tel. 17 867-17-50
Złożenie wniosku o wydanie paszportu jest możliwe zarówno po uprzedniej rezerwacji terminu wizyty, jak i bez zarezerwowania wizyty. Ta sama zasada dotyczy odbioru gotowych paszportów. Jednak tylko osoby, które zarezerwowały wizytę uzyskują gwarancję złożenia wniosku i odbioru paszportu w ustalonym dniu i godzinie, z wyjątkiem przypadków awarii Paszportowego Systemu Informatycznego. Osoby, które nie mają zarezerwowanej wizyty będą obsługiwane na bieżąco w miarę możliwości, w ramach dostępnej puli biletów. Organ paszportowy dokłada wszelkich starań, aby przyjąć możliwie jak największą liczbę klientów. Jednakże w ciągu ostatnich miesięcy liczba osób chcących złożyć wniosek paszportowy wzrosła wielokrotnie i zdarzają się sytuacje, że nie wszyscy będą przyjęci w danym dniu roboczym.
W celu zarezerwowania wizyty należy wejść na stronę internetową Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w zakładki „ Dla klienta”, a następnie „Paszporty” i korzystając z poniższych linków ustalić termin i godzinę wizyty.
- Rzeszów
Rezerwuj wizytę (składanie wniosku o wydanie paszportu)
Rezerwuj wizytę (odbiór paszportów i sprawy cudzoziemców) - Delegatura w Krośnie
Rezerwuj wizytę - Delegatura w Przemyślu
Rezerwuj wizytę - Delegatura w Tarnobrzegu
Rezerwuj wizytę
Osoba, która zarezerwowała termin wizyty do złożenia wniosku o wydanie paszportu lub odbioru paszportu, po stawieniu się w Urzędzie powinna pobrać bilet z biletomatu systemu kolejkowego. Bilet należy pobrać przed umówioną godziną, po jej przekroczeniu bilet nie zostanie wydany. Na ekranie biletomatu trzeba wybrać opcję „ Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet”, po czym wprowadzić sześciocyfrowy kod wygenerowany na potwierdzeniu rezerwacji. W momencie wezwania biletu do stanowiska, ekran kolejkowy wyświetli wybrany bilet oraz uruchomi wezwanie głosowe, aby skierować posiadacza biletu do właściwego pomieszczenia.
Klient, który zamierza złożyć wniosek paszportowy lub odebrać paszport, a nie zarezerwował wizyty, pobiera bilet wybierając na ekranie biletomatu opcję „ Złożenie wniosku paszportowego”, albo „ Sprawy paszportowe”, a następnie „ Odbiór paszportu”. Pobranie jednego biletu z numerem upoważnia do załatwienia jednej sprawy. W przypadku odbioru paszportu, dla np. 4 – osobowej rodziny, z biletomatu należy pobrać 4 numerki.
W Oddziale Paszportów w Rzeszowie w okresie od 17 do 30 maja bilety dla osób, które nie dokonały rezerwacji do złożenia wniosku paszportowego będzie wydawał pracownik tej jednostki.
W Oddziale Paszportów w Rzeszowie znajdują się dwa biletomaty zlokalizowane w przeciwległych skrzydłach budynku z których jeden ( oznaczony numerem 1) wydaje bilety osobom składającym wnioski paszportowe, a drugi (oznaczony numerem 2) obsługuje klientów odbierających paszporty.
Osoby składające wnioski paszportowe przed wezwaniem na stanowisko obsługi paszportowej powinny wypełnić kwestionariusz paszportowy, uiścić opłatę za wydanie paszportu oraz posiadać fotografię paszportową. Wykaz dokumentów wymaganych do wyrobienia paszportu dla osoby pełnoletniej i małoletniej znajduje się na tej samej stronie w zakładkach poniżej.
Ze względu na pełne zaangażowanie pracowników w bezpośrednią obsługę klientów, kontakt telefoniczny z oddziałami paszportowymi może być utrudniony. Prosimy o korzystanie z infolinii paszportowej (nr 17 867 17 50).