Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Uroczyste podpisanie umowy na projekt mostu na Sanie w Jarosławiu

Data publikacji: 6 marca 20206 marca br. podpisano umowę na opracowanie projektu mostu przez rzece San w Jarosławiu wraz z nowym odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 865 i 870. W wydarzeniu udział wzięła wicewojewoda podkarpacki Jolanta Sawicka.

Podpisanie umowy

Podpisana umowa zakłada opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla trzech zadań. Pierwsza z nich to projekt pod budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej 865 Jarosław – Bełżec wraz z budową mostu na Sanie w okolicy Muniny i Sobiecina.

Podpisy pod umową na zaprojektowanie nowego mostu na Sanie złożyli Piotr Miąso – dyrektor PZDW, które w imieniu samorządu województwa jest inwestorem oraz Tomasz Siwowski – prezes zarządu Promost Consulting, która wykona projekt.

W uroczystości podpisania umowy uczestniczyli: sekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz pełnomocnik rządu ds. równego traktowania Anna Schmidt-Rodziewicz, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej Grzegorz Puda, podkarpaccy parlamentarzyści Teresa Pamuła i Tadeusz Chrzan, wicewojewoda podkarpacki Jolanta Sawicka, marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

W ramach dokumentacji ma powstać projekt prawie 2-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej 865. Początek nowego fragmentu trasy zaplanowano na węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. Tu planowana jest budowa nowych łącznic i dwóch rond. Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie, natomiast za mostem w nasypie i po istniejącym terenie. Nad Sanem, wałem przeciwpowodziowym, drogą wewnętrzną oraz nad terenami zalewowymi ma powstać most o długości całkowitej 624 m, z czego 100 metrów nad nurtem wody. Koniec nowego odcinka drogi 865 zaprojektowano w formie ronda. Wstępny koszt budowy fragmentu drogi i mostu na Sanie oszacowany został na 123 mln złotych.

Inwestycja powstanie w ramach rządowego programu „Mosty dla regionów”.

Na Podstawie materiału Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.