Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Umowa na realizację kolejnego odcinka S19 na Podkarpaciu

Data publikacji: 15 listopada 201814 listopada 2018 r. podpisano umowę na projekt i budowę 11,5 km drogi ekspresowej S19 od węzła Nisko Południe do węzła Podgórze.

Jeżowe.S19.15

Podpisana dzisiaj umowa jest kolejnym dowodem na to, że Via Carpatia jest priorytetową inwestycją dla polskiego rządu. To bardzo ważna trasa dla transportu międzynarodowego,  dlatego tak istotne jest, abyśmy jak najszybciej ją ukończyli. Każda kolejna podpisywana umowa przybliża nas do tego celu: do bezpiecznego i komfortowego podróżowania na kierunku północ – południe – powiedział obecny na uroczystości minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

W wydarzeniu uczestniczyli także podkarpaccy posłowie na Sejm RP Bogdan Rzońca, Mieczysław Miazga oraz Rafał Weber, wicewojewoda podkarpacki Lucyna Podhalicz, a także wicemarszałek Województwa Podkarpackiego Bogdan Romaniuk, starosta powiatu niżańskiego Robert Bednarz oraz Marek Stępniak, wójt Gminy Jeżowe. 

Odcinek od węzła „Nisko Południe” do węzła „Podgórze” zrealizuje Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construcciones S.A. za kwotę brutto 272 457 297,38 zł w terminie 34 miesięcy.

Początek tego odcinka S19 przyjęto za węzłem „Nisko Południe” tuż za przecięciem drogi ekspresowej z linią kolejową LK65. Trasa drogi ekspresowej biegnie w okolicy m. Nowosielec w kierunku południowym, po zachodniej stronie DK19 (w przybliżeniu równolegle do niej). Następnie krzyżując się bezkolizyjnie z DK19 odbija w kierunku południowo – wschodnim.  W km 428+400 zlokalizowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP typu II Jeżowe po stronie lewej i MOP typu III Kamień po stronie prawej. Przedmiotowy odcinek  kończy się przed węzłem „Podgórze” gdzie droga ekspresowa S19 przecina się z drogą wojewódzką DW861.

Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej  drogi ekspresowej  z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, wraz z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi, urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej.

W ramach prac wykonane zostaną także obiekty inżynierskie: 5 wiaduktów drogowych, 3 przejścia dla zwierząt górą, 3 przejścia dla zwierząt dołem, 9 przepustów o funkcji ekologicznej.

Via Carpatia – warto wiedzieć

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny. Docelowo Via Carpatia połączy kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami. Na Podkarpaciu będzie mieć długość 169 km. Cały jej przebieg ma zapewnione finansowanie.

 

Realizacja S19 na Podkarpaciu

30,1 km – w użytkowaniu

85,1 km – koncepcja programowa w opracowaniu

46,3 km – w realizacji w trybie projektuj – buduj

7,9 km – w przetargu

 

W oparciu o materiał prasowy 

GDDiK Oddział w Rzeszowie