Podczas sesji Sejmiku radni przyjęli stanowisko w związku z odbywającym się na Podkarpaciu Forum Polonii Amerykańskiej. „To wyjątkowe wydarzenie nie tylko na poziomie krajowym, ale również międzynarodowym. Jesteśmy świadkami pierwszych w historii obrad delegatów Kongresu Polonii Amerykańskiej poza terenem Stanów Zjednoczonych Ameryki” – powiedziała wojewoda podczas otwarcia obrad.
W I Forum Polonii Amerykańskiej w Polsce weźmie udział ponad 100 uczestników. Są to członkowie Kongresu Polonii Amerykańskiej, przedstawiciele organizacji Pangea Network, reprezentanci innych polonijnych organizacji z Ameryki Północnej oraz przedstawiciele polonijnego biznesu. Ze strony polskiej w forum będą uczestniczyć przedstawiciele władz centralnych i samorządowych, przedsiębiorcy, instytucje okołobiznesowe oraz samorząd gospodarczy. Wydarzenie organizowane jest wspólnie przez Samorząd Województwa Podkarpackiego i Stowarzyszenie „Wspólnota Polska” pod honorowym patronatem Marszałka Senatu RP oraz przy finansowym wsparciu Kancelarii Senatu RP. Partnerami lokalnymi są miasta: Rzeszów, Stalowa Wola, Sanok, Powiat Sanocki oraz Gmina Lubaczów.
Zdjęcia: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego.