Spotkanie, które odbyło się 2 lipca br. w sali kolumnowej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie zostało zorganizowane na prośbę Porozumienia Spółdzielni Mieszkaniowych. Jego tematem były sprawy związane z procedowanymi obecnie projektami (rządowym i senackim) ustaw o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy prawo spółdzielcze oraz ustawy o własności lokali. Uczestnicy poruszali kwestie zawarte w projektach odnoszące się m. in. do sposobu wyboru zarządów i prezesów SM, kadencyjności zarządów i prezesów oraz obowiązku prowadzenia strony internetowej przez SM.
***
Gospodarka zasobami mieszkaniowymi spółdzielni prowadzona jest jako działalność na rzecz członków a podstawowym jej zadaniem jest zapewnienie właściwych warunków zamieszkania oraz prowadzenie prawidłowej eksploatacji zasobów mieszkaniowych. Spółdzielnie mieszkaniowe realizują budownictwo mieszkaniowe i lokali użytkowych w ramach budownictwa wielorodzinnego i w zabudowie szeregowej. Zasoby mieszkaniowe spółdzielni na terenie miasta Rzeszowa to 35 tys. 575 mieszkań (900 budynków), stanowią one 35 % wszystkich zasobów mieszkaniowych miasta. Niezależnie od tego SM mieszkaniowe sprawują funkcję zarządcy wobec wspólnot mieszkaniowych i budynków devlooperskich w 40% tych zasobów.