Wszyscy wiemy, że prace nad dotarciem do tego momentu trwały bardzo długo, bo aż 5 lat. A dziś spotykamy się tu, gdyż rozpoczęły się pierwsze prace. Most jest budowany na obszarze szczególnym, czyli „Natura 2000” co wydłużało przygotowania do pracy z terenem. Dzisiaj ta budowa oficjalnie rusza – powiedziała minister Anna Schmidt.
Budowany most będzie drugą przeprawą przez San i przejmie znaczną część ruchu, odciążając jedyny istniejący most na ulicy Sanowej w Jarosławiu. Przyczyni się do odciążenia istniejącej sieci drogowej i przeniesienia ruchu pojazdów ciężkich poza obszary intensywnie zabudowane oraz pozwoli na zwiększenie płynności ruchu. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej usytuowany jest tak by powstały nowe tereny przeznaczone pod przyszłe strefy ekonomiczne.
Rozpoczynamy kolejna inwestycję w naszym województwie. Dzięki takim projektom na podkarpackich drogach jeździ się coraz bezpieczniej i bardziej komfortowo. Ta zmiana pozwoli na zmniejszenie wypadkowości i zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, a nowy most upłynni ruch na jarosławskich drogach oraz odciąży istniejący most w Jarosławiu. Wykonawcy życzę realizacji projektu w zaplanowanym terminie – powiedziała wicewojewoda Jolanta Sawicka.
Budowa drogi wojewódzkiej nr 865 w nowym śladzie będzie miała długość 4,13 km. Trasa zlokalizowana jest w całości na terenie gminy Jarosław w miejscowościach Munina, Sobiecin i Koniaczów. Przecina obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiega przez tereny zalewowe rzeki San oraz nieużytki rolne. W zakres zadania włączone są również budowy: oświetlenia ulicznego w rejonie skrzyżowań, chodników, ciągu pieszo-rowerowego, zatoki autobusowej, przejść ekologicznych i płotków herpetologicznych dla płazów, przebudowa wału przeciwpowodziowego.
Budujemy nowy odcinek, zmienimy przebieg dróg wojewódzkich wokół Jarosławia i wybieramy się aż do Lubaczowa. Finał realizacji inwestycji przewidziany jest na rok 2025 i wiem, że to będzie długo wyczekiwane święto mieszkańców okolic Jarosławia. Tu się otwierają nowe tereny inwestycyjne, a to jest ważne dla rozwoju gospodarczego całego województwa, dlatego ten projekt jest nam tak potrzebny – podsumował marszałek Władysław Ortyl.
Wartość całej inwestycji (realizacja, dokumentacja projektowa, inżynier kontraktu oraz wykup gruntów) wyniesie ok. 200 mln zł. Zadania realizowane są przez Mosty Łódź S.A.