Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Podpisanie umów na koncepcję S19 Babica – Domaradz

Data publikacji: 6 lutego 2018Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk wziął udział 5 lutego br. w uroczystym podpisaniu umowy na opracowanie Koncepcji Programowej dla kolejnego fragmentu Via Carpatii oraz łącznika do obwodnicy Stalowej Woli. 

W spotkaniu w  GDDKiA Oddział w Rzeszowie uczestniczyła również wojewoda podkarpacki Ewa Leniart. 

 

Umowa podpisana w Rzeszowie dotyczyła Koncepcji Programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy drogi ekspresowej S19 na odcinku Węzeł „Babica” (bez węzła) – Węzeł „Domaradz” (z węzłem).  Przybliża ona realizację kolejnych fragmentów międzynarodowego szlaku Via Carpatia, a dla dwóch kolejnych odcinków wybrano najkorzystniejsze oferty.

 

Podpisana dzisiaj umowa na przygotowanie tego odcinka drogi ekspresowej oraz wybór najkorzystniejszych ofert na dwa kolejne odcinki S19 na Podkarpaciu to kolejne, jakże ważne kroki do powstania szlaku Via Carpatia w Polsce. To także potwierdzenie tego, że realizujemy nasze obietnice. S19 ma zapewnione finansowanie, a coraz więcej odcinków jest kierowanych do realizacji – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Odcinek S19 Babica-Domaradz  

Koncepcję Programową dla tego odcinka S19, w terminie 26 miesięcy od daty podpisania umowy, opracuje Konsorcjum firm: Lider – Promost Consulting Sp. z o.o. i Partnerzy – IRP Biuro Projektów Sp. z o.o. oraz Zakład Usług Geologicznych i Projektowych Budownictwa i Ochrony Środowiska GEOTECH Sp. z o.o. Wartość umowy to 17,1 mln zł.

Na tym odcinku drogi ekspresowej S19 planowana jest budowa tuneli, dlatego też przy dokonywaniu wyboru Wykonawcy KP, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oprócz kryterium cena, brała pod uwagę także kryteria pozacenowe, którymi były: termin realizacji, doświadczenie głównego projektanta drogowego, doświadczenie głównego projektanta mostowego, doświadczenie projektanta tunelu.

W ramach umowy Wykonawca:

– opracuje Koncepcję Programową (KP) w tym m. in. analizę i prognozę ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, dokumentację bezpieczeństwa tunelu, plan działań ratowniczych dla stadium Koncepcji Programowej, opracowania ekonomiczno-finansowe, analizę zagrożenia powodziowego, organizację i bezpieczeństwo ruchu oraz analizę wielokryterialną;

– wykona kompleksowe rozpoznanie geologiczne w tym m.in. opracuje opinię geotechniczną, dokumentację hydrogeologiczną, dokumentacje geologiczno – inżynierską, dokumentację badań podłoża gruntowego oraz będzie prowadził monitoring występujących na tym odcinku osuwisk i monitoring hydrogeologiczny;

Koncepcja Programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez GDDKiA założenia projektowe  i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji. Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno – Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony przyszły Wykonawca drogi ekspresowej S19.

Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Babica do węzła Domaradz (dł. ok. 23,45 km), stanowiący część szlaku Via Carpatia, przewidziany jest do realizacji w systemie „projektuj-buduj”. Planuje się tam wykonanie obiektów inżynierskich w tym 3 tuneli o łącznej długości ok. 4,65 km. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z wariantem, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w dniu 06.11.2015 r wydał decyzję środowiskową (4.11.2016r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna).

 

Najkorzystniejsze oferty na kolejne odcinki S19

5 lutego br. wybrano także najkorzystniejsze oferty na wykonanie Koncepcji Programowej (KP) dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S19 od węzła Domaradz do węzła Miejsce Piastowe i od węzła Miejsce Piastowe do węzła Dukla. Jeśli w ciągu 10 dni nie wpłyną odwołania, to po wniesieniu finansowego zabezpieczenia możliwe będzie podpisanie z wyłonionymi Wykonawcami umów.

Najkorzystniejsze oferty na oba odcinki złożyła firma IVIA S.A. z Katowic. Wartość oferty na odcinek węzeł „Domaradz” (bez węzła) – węzeł „Miejsce Piastowe” (z węzłem) dł. ok. 22,70 km to 9,3 mln zł z terminem realizacji 22 miesiące, natomiast wartość oferty na odcinek węzeł „Miejsce Piastowe” (bez węzła) – węzeł „Dukla” (z węzłem) dł. ok. 10,40 km to 4,5 mln zł z terminem realizacji 19 miesięcy.

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oprócz kryterium cena, brała pod uwagę także kryteria pozacenowe, którymi były: termin realizacji, doświadczenie głównego projektanta drogowego i doświadczenie głównego projektanta mostowego.

Aktualnie trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty dla ostatniego odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła „Dukla” do Barwinka (Granica Państwa) o dł. ok. 18,335 km

S19 na Podkarpaciu w realizacji

30,1 km – w użytkowaniu

33,7 km – Koncepcja Programowa w opracowaniu

54,2 km – w przetargu P&B (6 odcinków, trwa sprawdzanie ofert)

51,4 km – w przetargu na opracowanie Koncepcji Programowej (3 odcinki, trwa sprawdzanie ofert)

 

Program inwestycji zwiększającej brd

Minister Infrastruktury zatwierdził ponadto program inwestycji dla zadania Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie podkarpackim na DK 77 w m. Kopki. Inwestycja będzie realizowana w ramach Programu Budowy Ciągów Pieszo Rowerowych i Programu Redukcji Liczby Ofiar Śmiertelnych. Jej zakres obejmuje budowę ronda i chodników (w km od 76,000 do km 76,450).  Szacunkowy łączny koszt inwestycji to ok. 3,2 mln zł. Realizacja robót w latach 2018–2019.

Natomiast w Stalowej Woli Minister Infrastruktury spotkał się z samorządowcami i rozmawiał o planach budowy obwodnicy miasta i łącznika z drogą powiatową, dzięki którym ruch tranzytowy całkiem ominie centrum.

 

Na podstawie materiałów GDDKiA Oddział w Rzeszowie