Wiadukt został udostępniony kilkanaście dni temu i jest częścią wielkiej inwestycji kolejowej – rewitalizacji linii kolejowej L25, która została zakończona na odcinku między Dębicą a Mielcem we wrześniu 2021 roku. Wtedy wróciły tutaj pociągi i można z nich korzystać po 12 latach przerwy. Kierowcy zyskali możliwości szybkiego dojazdu do strefy ekonomicznej, działek i posesji po drugiej stronie torów. Ważny efekt inwestycji to zwiększenie bezpieczeństwa i usprawnienie ruchu kolejowego w Mielcu – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber
Bezpieczniejszy ruch kolejowy i drogowy, sprawniejsza komunikacja w mieście – to efekt budowy wiaduktu nad torami w Mielcu. Z nowego obiektu korzystają kierowcy. Inwestycja jest częścią projektu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za nieco ponad 332 mln zł netto, pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica”. Finansowanie w ramach RPO Województwa Podkarpackiego.
To jest ciąg dalszy realizacji inwestycji, które zadeklarowaliśmy mieszkańcom. Nie można mówić o poprawie infrastruktury kolejowej, bez dostosowania dróg do funkcjonującej sieci połączeń kolejowych. Ten wiadukt jest jednym z najważniejszych elementów układu drogowego wokół Mielca. Dziękuję serdecznie spółce PKP PLK, że podjęła się realizacji też inwestycji, panu marszałkowi za wsparcie i możliwość finansowania z Funduszy Europejskich w ramach programu regionalnego. Ale to nie koniec inwestycji w tym obszarze. Droga, która powstanie, będzie połączeniem wiaduktu z obwodnicą Mielca. Pieniądze na ten cel przekaże rząd Prawa i Sprawiedliwości w ramach „Polskiego Ładu” – powiedział europoseł Tomasz Poręba.
Nowy wiadukt w Mielcu ma ponad 120 metrów. W ramach przedsięwzięcia wybudowano drogi dojazdowe. Nowy obiekt nad torami umożliwia sprawny oraz bezpieczny ruch kolejowy i drogowy. Ułatwieniem dla pieszych i rowerzystów na obiekcie jest ścieżka.
Dużo osób musiało się pochylić nad tym, aby ta inwestycja została zrealizowana. Rząd Prawa i Sprawiedliwości dokłada wiele starań, aby infrastruktura drogowa, jak i kolejowa rozwijała się systematycznie, aby kolej była bezpieczna, ekologiczna i służyła społeczności lokalnej – powiedziała Jolanta Sawicka, wicewojewoda podkarpacki.