W spotkaniach, które odbyły się w październiku i listopadzie br. w formie online, wzięli udział również funkcjonariusze na co dzień pełniący funkcję dyżurnego oraz zastępcy dyżurnego w komendach miejskich i powiatowych Policji województwa podkarpackiego.
Podstawowym celem inicjatywy było omówienie zasad przepływu i zarządzania informacją o zaistniałym zdarzeniu, w kontekście współdziałania na rzecz mieszkańców. Poruszono również problematykę dotyczącą podstaw funkcjonowania Systemu Powiadomienia Ratunkowego, korzyści wynikających z funkcjonowania interfejsu komunikacyjnego oraz zasad kierowania na miejsce zdarzenia służb ratowniczych.
Tego typu szkolenia odbywają się corocznie. Ich organizacja ma ogromne znaczenie dla zapewnienia właściwej współpracy podmiotów wchodzących w skład systemu powiadamiania ratunkowego, co w rezultacie zapewnia szybką i skuteczną pomoc.
Na przestrzeni tego roku Centrum Powiadamiania Ratunkowego przyjęło ok. 769 909 zgłoszeń, z czego do jednostek Policji garnizonu podkarpackiego zostało przesłanych za pośrednictwem systemu teleinformatycznego ok. 115 488 zgłoszeń zawierających informacje o zdarzeniach skutkujących podjęciem czynności przez poszczególne jednostki.
Warto również przypomnieć, że w czerwcu 2018 roku obsługa numeru alarmowego 997 na terenie województwa podkarpackiego została przejęta przez Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Rzeszowie.