Do kogo skierowany jest konkurs?
Konkurs jest skierowany do gmin z całej Polski.
Celem konkursu jest promowanie działań prorodzinnych w ramach zadań realizowanych przez samorządy gminne, promowanie pozytywnego wizerunku władz samorządowych jako podmiotów tworzących optymalne warunki do funkcjonowania rodzin oraz wybór wiodących gmin, których działania w zakresie polityki prorodzinnej, przynoszą efekty w postaci poprawy warunków funkcjonowania rodzin i mogą być przykładem „dobrych praktyk”.
Zgłoszenia będą przyjmowane w następujących kategoriach:
- Gmina wiejska;
- Gmina wiejsko-miejska; gmina miejska do 20 tys. mieszkańców;
- Gmina miejska powyżej 20 tys. do 100 tys. mieszkańców;
- Gmina miejska powyżej 100 tys. mieszkańców.
Regulamin konkursu nie przewiduje zgłoszeń powiatów.
Kto dokonuje zgłoszenia?
Zgłoszenia dokonuje samorząd gminny, a warunkiem uczestnictwa w konkursie jest nadesłanie poprawnie wypełnionego zgłoszenia w terminie od dnia 21 stycznia 2022 r. do dnia 31 marca 2022 r. Zgłoszenia dokonane po wskazanej dacie nie będą uwzględniane.
Na czym polega zgłoszenie?
Zgłoszenie musi zawierać wypełniony Formularz zgłoszeniowy, którego integralną częścią jest ankieta oraz Opis długofalowej strategii działań podejmowanych przez samorząd w ramach polityki prorodzinnej.
Formularz zgłoszeniowy musi być podpisany przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
Realizowana przez gminy polityka prorodzinna powinna być kierowana do wszystkich rodzin (m.in. niezależnie od ich statusu materialnego czy społecznego – nie należy utożsamiać jej wyłącznie z pomocą społeczną). Powinna ona mieć na celu tworzenie odpowiednich warunków funkcjonowania wszystkich rodzin i przychodzenia na świat dzieci, a także powstawania nowych rodzin. Polityka prorodzinna ma służyć wzmacnianiu rodziny, jak również tworzeniu pozytywnego wizerunku rodziny.
Jak wysłać zgłoszenie?
Formularz zgłoszeniowy należy przesłać w postaci elektronicznej poprzez udostępniony urzędom gmin system CAS (Centralna Aplikacja Statystyczna). 21 stycznia 2021 r. wszystkie gminy otrzymały mailem szczegółowe informacje o dostępie do Centralnej Aplikacji Statystycznej.
Formularz zgłoszeniowy musi być podpisany przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta).
Zgłoszenia dokonane w sposób nieprawidłowy, w szczególności dokonane w formie innej niż wskazana w regulaminie konkursu lub podpisane przez osobę nieuprawnioną zostaną odrzucone z powodów formalnych.
Do kiedy można wysyłać zgłoszenia?
do 31 marca 2022 roku.
Regulamin konkursu, wzór formularza zgłoszeniowego oraz przewodnik dla gmin są dostępne na stronie www.rodzina.gov.pl w zakładce Konkurs Samorząd PRO FAMILIA 2022.