Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Konferencja w ramach kampanii „Krajobraz mojego miasta”

Data publikacji: 8 maja 20198 maja w Przemyślu – w ramach kampanii "Krajobraz mojego miasta"- odbyła się konferencja poświęcona parkom kulturowym i gospodarowaniu przestrzenią publiczną z poszanowaniem kulturowego krajobrazu regionu. W spotkaniu uczestniczyły wojewoda podkarpacki Ewa Leniart i wicewojewoda Lucyna Podhalicz.

Konferencja w Przemyślu

Wydarzenie zostało zorganizowane przez generalnego konserwatora zabytków oraz wojewodę podkarpackiego, przy merytorycznym wsparciu Narodowego Instytutu Dziedzictwa. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele Narodowego Instytutu Dziedzictwa, Politechniki Krakowskiej, Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu, Miejskiego Konserwatora Zabytków w Krośnie.  W posiedzeniu, które odbyło się w Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej uczestniczyli również przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej.

Bardzo się cieszę, że w pięknym i pełnym zabytków Przemyślu odbywa się konferencja organizowana w ramach kampanii społecznej „Krajobraz mojego miasta”, zainaugurowanej w grudniu 2016 r. przez Narodowy Instytut Dziedzictwa.  Inicjatywa ta kształtuje odpowiedzialną i aktywną postawę dbałości o wspólną przestrzeń miejską – powiedziała wojewoda podkarpacki Ewa Leniart, otwierając dzisiejsze spotkanie.

***

Kampania „Krajobraz mojego miasta” to akcja społeczna prowadzona przez Narodowy Instytut Dziedzictwa oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jej celem jest zachęcanie do wprowadzania zmian w estetyce polskich miast przede wszystkim samorządowców, ale i społeczeństwa oraz profesjonalistów związanych z projektowaniem przestrzeni publicznej.

Głównym narzędziem kampanii jest film „Krajobraz mojego miasta”, który diagnozuje najczęstsze problemy polskich miast i pokazuje, jak sobie z nimi radzić. Zwraca uwagę na reklamowy chaos, konieczność dbania o miejską zieleń, w tym zabytkową, ochronę dziedzictwa oraz miejsc pamięci czy też na estetykę małej architektury, ulic i ogrodzeń. Drugim ważnym nośnikiem idei kampanii jest film „Piękne, polskie, drewniane”. W materiale filmowym zespół ekspertów, właściciele drewnianych obiektów i pasjonaci tego typu architektury pokazują, jak pielęgnując obiekty drewniane można ocalić je od zapomnienia. jest apelem do władz samorządowych, by nieustannie i intensywnie działały w kwestii ochrony architektury drewnianej.

Oba filmy, a także wiele innych praktycznych materiałów i informacji nt. kampanii oraz działań, jakie warto podejmować na rzecz krajobrazu znaleźć można na www.krajobrazmojegomiasta.pl.