Wydarzenie, rozpoczynające cykl tego typu konferencji w całym kraju, było okazją do przedstawienia dorobku Państwowej Inspekcji Pracy na przestrzeni 100 lat roli. Rozmawiano m. in. o roli PIP w systemie ochrony pracy, o działalności kontrolnej i prewencyjnej, współpracy z organami administracji zespolonej i samorządami, a także o praktycznych aspektach wymiany informacji między jednostkami współpracującymi.
Wojewoda podkarpacki Ewa Leniart wygłosiła podczas spotkania referat nt. „Rola wojewody w zakresie polityki rynku pracy w świetle aktualnych rozwiązań prawnych i perspektyw współdziałania z Państwową Inspekcją Pracy”.
W konferencji wzięli udział parlamentarzyści, przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej, służb mundurowych, duchowieństwa, inspekcji pracy i urzędów pracy.
Państwowa Inspekcja Pracy została powołana 3 stycznia 1919 roku i była jedną z pierwszych instytucji państwowych w niepodległej Polsce. Misją PIP jest skuteczne egzekwowanie przepisów prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy, poprzez efektywne i ukierunkowane kontrole oraz działania prewencyjne, zmierzające do ograniczenia zagrożeń wypadkowych i poszanowania prawa pracy.
Fot. Okręgowy Inspektorat Pracy w Rzeszowie.