Informacja o procedurze rezygnacji z wykonania zadania w ramach Programu MALUCH+
Stosownie do punktu 8.1.10 Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2022 – 2029, każdy wnioskodawca, który złożył oświadczenie o przyjęciu o przyjęciu środków dofinansowania oraz ostateczny odbiorca wsparcia jest zobowiązany do niezwłocznego złożenia do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego pisemnej informacji o tym fakcie, według wzoru określonego przez Wojewodę, uwzględniającego przyczyny rezygnacji, m.in.: konieczność zapewnienia trwałości utworzonych miejsc opieki (o ile dotyczy), konieczność wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy jako zabezpieczenia środków dofinansowania z tytułu niewykonania (niepełnego wykonania) zadania, za niska kwota przyznanego dofinansowania lub inne, wymienione lub niewymienione w druku.
Wnioskodawcy podejmujący decyzję o ewentualnej rezygnacji przed przyjęciem dotacji również proszeni są o złożenie stosownego oświadczenia.
Po przyjęciu dokumentu przez Wojewodę Podkarpackiego (wpływie do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego), rezygnacja jest wiążąca i nieodwołalna. W szczególności nie ma możliwości jej wycofania i ponownego ubiegania się o te same środki Programu MALUCH+ w ramach tego samego naboru.
O ile nie zostały naruszone postanowienia Programu oraz nie powstały niespłacone wymagalne należności na rzecz Wojewody Podkarpackiego, rezygnacja nie wyklucza wnioskowania o środki w ewentualnych kolejnych naborach lub dalszych edycjach Programu, jeśli warunki ich realizacji nie będą stanowić inaczej.
Złożenie w przyszłości kolejnego wniosku nie gwarantuje uzyskania środków takich samych, jakie przyznano na realizację zadania z pierwszego naboru, którego rezygnacja dotyczy.