Profil zaufany

Warunkiem załatwienia sprawy przez internet jest posiadanie podpisu elektronicznego. Jednym z nich jest profil zaufany czyli darmowe narzędzie do potwierdzania tożsamości oferowane przez państwo. Profil zaufany to bezpłatny odpowiednik elektronicznego podpisu potwierdzonego certyfikatem kwalifikowanym, którego możesz swobodnie używać w kontaktach z administracją publiczną. Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz rejestracyjny, podając między innymi swój numer telefonu, a po krótkiej wizycie w jednym z punktów potwierdzających, będziesz mógł kontaktować się z coraz większą liczbą instytucji publicznych, bez wychodzenia z domu.

W celu uzyskania profilu zaufanego ePUAP należy:

  • założyć konto na epuap.gov.pl albo na pz.gov.pl gdzie wraz z założonym kontem zostanie złożony wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP.
  • udać się, z ważnym dowodem osobistym albo paszportem, do wybranego przez siebie „punktu potwierdzającego” celem potwierdzenia swojej tożsamości.
  • kiedy użytkownik nie ma jeszcze potwierdzonego profilu zaufanego ePUAP, powinien zalogować się na posiadane konto na ePUAP, a następnie wypełnić oraz wysłać „wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP”.