Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Niemal 250 nowych i przebudowanych przejść powstanie na Podkarpaciu

Data publikacji: 30 lipca 2021Ponad 27 mln zł otrzymają podkarpackie samorządy na realizację zadań z zakresu poprawy bezpieczeństwa pieszych. Dzięki środkom z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, w naszym województwie powstanie 248 nowych i przebudowanych przejść.

Obserwujemy dużą determinację polskiego rządu w zakresie poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach. Zarówna w aspekcie walki z piratami i pijanymi kierowcami, ale także poprzez rozwój i poprawę infrastruktury drogowej – przekonuje wojewoda podkarpacki Ewa Leniart.

Nabór został ogłoszony w marcu. Samorządy powiatowe złożyły wnioski na realizację nowych i przebudowę 147 przejść, natomiast samorządy gminne zrealizują zadania zakładające powstanie i przebudowę 101 przejść.

Wszystkie wnioski złożone w terminie zostały zakwalifikowane do dofinansowania, które w ramach tego naboru wynosi 80% wartości zadania – dodaje Ewa Leniart.

Najwyższe dofinansowanie na realizację pojedynczego zadania otrzymały powiaty: leżajski oraz kolbuszowski. Powiat leżajski na utworzenie 5 przejść otrzyma wsparcie w wysokości 1 mln zł. Natomiast powiat kolbuszowski w ramach funduszu realizuje dwa zadania, zakładające powstanie łącznie 10 przejść, na co otrzyma 2 mln zł dofinansowania.  Wśród gmin najwyższe wsparcie trafi do  Ustrzyk Dolnych. Dzięki 800 tys. zł z Funduszu w mieście powstaną 4 przejścia w ciągu ulic: Bełskiej oraz Jana Pawła II.

Lista zatwierdzonych wniosków dostepna jest tutaj.

Wnioski o dofinansowanie można było składać na zadania, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności ruchu pieszych, w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych. Zadania dotyczyły  zarówno przejść dla pieszych na skrzyżowaniach na drogach publicznych, jak i na odcinkach dróg publicznych pomiędzy skrzyżowaniami, oraz przejazdów dla rowerzystów połączonych z lub zlokalizowanych bezpośrednio przy ww. przejściach dla pieszych.

Przez obszar oddziaływania przejścia dla pieszych rozumie się sumę obszarów przejścia dla pieszych i stref oczekiwania dla pieszych (w tym azyli), a także obszarów dojść do przejścia dla pieszych i odcinków drogi po obu stronach tego przejścia – o długościach nie większych niż 100 m.

Realizacja zadań musi rozpocząć się w 2021 r.