1. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2020 r. poz. 295 ze. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. z 2019 r. poz. 605);
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania (Dz.U. z 2019 r. poz. 173).
2. Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Polityki Społecznej – Oddział Zdrowia Publicznego
pokój 220
tel.: 17 867-12-20
fax: 17 867-19-59
e-mail:
s@rzeszow.uw.gov.pl
3. Dokumenty i warunki niezbędne do załatwienia sprawy:
- Wniosek o wpis podmiotu leczniczego do rejestru:
– wnioski składa się wyłącznie w postaci elektronicznej, z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1173) lub profilu zaufanego ePUAP, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 346);
- Oświadczenie wnioskodawcy zgodne z treścią art. 100 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej –
formularz F-01/KIU-128
;
- Dokument potwierdzający uiszczenie opłaty za wydanie zaświadczenia o wpisie do rejestru.
Podmioty lecznicze są obowiązane spełniać następujące warunki:
- posiadać pomieszczenia i urządzenia, odpowiadające wymaganiom określonym w art. 22 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- stosować wyroby odpowiadające wymaganiom ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. z 2020 poz.186);
- zapewniać udzielanie świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny oraz spełniające wymagania zdrowotne określone w odrębnych przepisach;
- zawrzeć w zakresie i terminie określonym w art. 25 ust. 1 i 2 ustawy o działalności leczniczej umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej;
Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzony jest w systemie teleinformatycznym i jest dostępny na stronie: https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl
4. Opłaty:
542 zł – płatne na konto:
Podkarpacki Urząd Wojewódzki
ul. Grunwaldzka 15
35-959 Rzeszów
nr konta: 74 1010 1528 0012 1222 3100 0000
tytułem: Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
5. Termin załatwienia sprawy:
Organ prowadzący rejestr dokonuje wpisu do rejestru oraz wydaje zaświadczenie o tym wpisie w terminie 30 dni od dnia wpływu kompletnego wniosku o wpis do rejestru wraz z oświadczeniem.
6. Składanie odwołań:
Nie dotyczy.
7. Uwagi:
Brak.
8. Oświadczenie:
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: RODO) informujemy, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewoda Podkarpacki z siedzibą w Rzeszowie, ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Wojewody Podkarpackiego wynikających z wydania opinii o celowości inwestycji (zgodnie z art. 95d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych), na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. g RODO;
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania wskazanego w pkt 2, w tym przechowywane do momentu wygaśnięcia obowiązku archiwizacji danych wynikający z przepisów prawa;
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez upoważnione w Urzędzie osoby;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub zawartych umów;
- podanie danych osobowych jest obowiązkowe i umożliwi realizację ustawowych zadań Wojewody oraz załatwienie inicjowanych przez Panią/Pana spraw (niepodanie wymaganych danych będzie skutkować niezałatwieniem sprawy);
- przysługuje Pani/Panu prawo do:
- żądania dostępu do danych osobowych na podstawie art. 15 RODO,
- sprostowania swoich danych na podstawie art. 16 RODO,
- ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 18 RODO oraz ich usunięcia po ustaniu okresu przechowywania, w myśl obowiązujących przepisów;
- Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanym procesom związanym
z podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniu;
- Pani/Pana dane nie będą przekazane odbiorcom w państwach znajdujących się poza Unią Europejską i Europejskim Obszarem Gospodarczym lub do organizacji międzynarodowej.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości czy pytań w zakresie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w procesie załatwienia inicjowanych przez Panią/Pana spraw oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie:
- listownie na adres Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie,
- telefonicznie 17 867-13-10, 17 867-13-07,
- e-mailowo
rodo@rzeszow.uw.gov.pl
,
- osobiście w siedzibie Urzędu przy ul. Grunwaldzkiej 15 w Rzeszowie.
Jeśli uzna Pani/Pan, że dane osobowe nie są przetwarzane w sposób prawidłowy, przysługuje Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.