Całodobowa automatyczna infolinia paszportowa: tel. 17 867-17-50
We wszystkich Oddziałach Paszportów w województwie podkarpackim nie ma obowiązku rezerwacji terminu wizyty do złożenia wniosku o wydanie paszportu lub odbioru paszportu.
Złożenie wniosku o wydanie paszportu jest możliwe zarówno po uprzedniej rezerwacji terminu wizyty, jak i bez zarezerwowania wizyty. Ta sama zasada dotyczy odbioru gotowych paszportów.
Wnioskodawca nie wypełnia wniosku paszportowego. Wniosek w formie dokumentu utrwalonego w postaci elektronicznej sporządza pracownik organu paszportowego. Osoba składająca wniosek paszportowy potwierdza tylko poprawność zawartych w nim danych i składa podpis na wniosku za pomocą urządzenia umożliwiającego elektroniczne złożenie podpisu.
Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego dla dziecka poniżej 12 roku życia można również złożyć bez konieczności przychodzenia do urzędu. Z tego trybu złożenia wniosku mogą skorzystać rodzice ( opiekun prawny, kurator), którzy posiadają profil zaufany, e – dowód lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Wniosek w drodze elektronicznej zostanie skutecznie złożony tylko wówczas, gdy wnioskodawca otrzyma potwierdzenie złożenia wniosku na swoją skrzynkę ePUAP i e- mail podany we wniosku.
Dziecko, które w dniu złożenia wniosku za pomocą e – usługi ukończyło 5 lat musi być obecne przy odbiorze paszportu. W celu złożenia wniosku w formie elektronicznej wejdź na stronę internetową: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-paszport-dla-dziecka
W celu zarezerwowania wizyty należy wejść na stronę internetową Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w zakładki „ Dla klienta”, a następnie „Paszporty” i korzystając z poniższych linków ustalić termin i godzinę wizyty.
- Rzeszów
Rezerwuj wizytę (składanie wniosku o wydanie paszportu)
Rezerwuj wizytę (odbiór paszportów i sprawy cudzoziemców) - Delegatura w Krośnie
Rezerwuj wizytę - Delegatura w Przemyślu
Rezerwuj wizytę - Delegatura w Tarnobrzegu
Rezerwuj wizytę
Osoba, która zarezerwowała termin wizyty do złożenia wniosku o wydanie paszportu lub odbioru paszportu, po stawieniu się w Urzędzie powinna pobrać bilet z biletomatu systemu kolejkowego. Bilet należy pobrać przed umówioną godziną, po jej przekroczeniu bilet nie zostanie wydany. Na ekranie biletomatu trzeba wybrać opcję „ Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet”, po czym wprowadzić sześciocyfrowy kod wygenerowany na potwierdzeniu rezerwacji. W momencie wezwania biletu do stanowiska, ekran kolejkowy wyświetli wybrany bilet oraz uruchomi wezwanie głosowe, aby skierować posiadacza biletu do właściwego pomieszczenia.
Klient, który zamierza złożyć wniosek paszportowy lub odebrać paszport, a nie zarezerwował wizyty, pobiera bilet wybierając na ekranie biletomatu opcję „ Złożenie wniosku paszportowego”, albo „ Sprawy paszportowe”, a następnie „ Odbiór paszportu”. Pobranie jednego biletu z numerem upoważnia do załatwienia jednej sprawy. W przypadku odbioru paszportu, dla np. 4 – osobowej rodziny, z biletomatu należy pobrać 4 numerki.
W Oddziale Paszportów w Rzeszowie znajdują się dwa biletomaty zlokalizowane w przeciwległych skrzydłach budynku z których jeden ( oznaczony numerem 1) wydaje bilety osobom składającym wnioski paszportowe, a drugi (oznaczony numerem 2) obsługuje klientów odbierających paszporty.
Osoby składające wnioski paszportowe przed wezwaniem na stanowisko obsługi paszportowej powinny uiścić opłatę za wydanie paszportu oraz posiadać fotografię paszportową. Wykaz dokumentów wymaganych do wyrobienia paszportu dla osoby pełnoletniej i małoletniej znajduje się na tej samej stronie w zakładkach poniżej.
Informacje w sprawie wyrobienia paszportu można uzyskać dzwoniąc na infolinię paszportową pod numer 17 867 17 50.