Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Ocena działalności urzędów jako nowa zasada postępowania administracyjnego

Data publikacji: 30 kwietnia 2018Od 30 kwietnia 2018 r. zacznie obowiązywać art. 14 a znowelizowanego Kodeksu postępowania administracyjnego.

Zmiany w oddziale paszportowym

 Treść tego artykułu stanowi, iż „Organy administracji publicznej umożliwiają stronom ocenę działalności urzędów kierowanych przez te organy, w tym pracowników tych urzędów.”

Realizując ten ustawowy obowiązek, Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie udostępni naszym klientom „Ankietę Badania Zadowolenia Klientów,” która wkrótce dostępna będzie w formie elektronicznej na stronie internetowej  urzędu oraz w formie tradycyjnej /papierowej. Można ją będzie wypełnić w Punkcie obsługi klienta na parterze w holu budynku oraz na stolikach znajdujących się przy wydziałach, załatwiających indywidualne sprawy obywateli.

Jak wynika z treści rządowego uzasadnienia celu nowelizacji ustawy, każdy organ administracji publicznej powinien dążyć do ciągłej poprawy jakości własnego funkcjonowania. Duży wkład w tym zakresie mają obywatele zwracający uwagę na istotne problemy występujące w funkcjonowaniu urzędów i proponujący rozwiązania zmierzające do usprawnienia ich działalności. Umożliwienie stronom postępowań administracyjnych dokonywania oceny działalności urzędów i pracowników stanowi nową wartość dodaną dla polskiej administracji publicznej i przyczyni do poprawy relacji na linii urząd – obywatel.

Pliki do pobrania: