Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Modernizacja i elektryfikacja odcinka trasy kolejowej Lublin – Stalowa Wola

Data publikacji: 9 marca 2017W Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim odbyła się konferencja prasowa połączona z uroczystym podpisaniem umowy na modernizację i elektryfikację odcinka Lublin – Stalowa Wola pod nazwą „Prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją”.

Modernizacja i elektryfikacja odcinka trasy kolejowej Lublin - Stalowa Wola

W wydarzeniu uczestniczył wicewojewoda podkarpacki Piotr Pilch.

Kolej na Podkarpaciu cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki budowie dwóch nowych przystanków kolejowych w Zaklikowie i Charzewicach mieszkańcy regionu zyskają lepszy dostęp do kolei.  Elektryfikacja trasy pozwoli także na szybsze połączenia z Rzeszowa w kierunku Lublina – tak skomentował korzyści dla Podkarpacia płynące z modernizacji trasy kolejowej Stalowa Wola-Lublin wicewojewoda Piotr Pilch.

Modernizacja i elektryfikacja trasy kolejowej będzie się odbywać w ramach Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020 – Poprawa kolejowego ruchu regionalnego i przewozu towarów w Polsce Wschodniej.  Efektem  inwestycji będzie budowa dwóch nowych przystanków kolejowych:  w Zaklikowie i Charzewicach oraz przebudowa 20 stacji kolejowych (Lublin Zemborzyce, Niedrzwica, Kraśnik, Szastarka, Rzeczyca, Zaklików, Lipa, Stalowa Wola Rozwadów) i przystanków (Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Potok Kraśnicki, Kępa, Pilchów). Wartość umowy szacowana jest na ok. 368 mln zł brutto i pozwoli na skrócenie czasu podróży na trasie Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów z ok. 2 h 30 min do ok. 2 h 10 min. a na odcinku –Lublin – Stalowa Wola z ok. 1 h 50 min. do ok. 1 h 25 min.

W spotkaniu na zaproszenie wojewody lubelskiego Przemysława Czarnka uczestniczyli również: podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S. A. Ireneusz Merchel, zastępca dyrektora Regionu ds. projektów unijnych, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Waldemar Grzyb, regionalny dyrektor finansowy ds. inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ireneusz Dudek, prezes Zarządu Track Tec Constraction Marita Szustak,  członek Zarządu Track Tec Constraction Piotr Sykuła.